Mobile rack met removable HD.

• Onderwerp starter Onderwerp starter Mol
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.

Mol

Gebruiker
Lid geworden
21 nov 2000
Beste mensen,
Ik ben van plan een mobile rack met een removable HD Rack in te bouwen.
Besturingsprogramma: Windows XP Home Edition ,
Ingebouwd zijn:
Processor: AMD Athlon XP 2200+ (1.8 GHz) ,
Moederbord: ASUS A7V8X ,
Harddisk: MAXTOR 4G 120JS 120 GB 5400 rmp,
CD-R/RW drive: ASUS CRW-4816A 48x 16x 48x ,
DVD-Rom drive: TOSHIBA SD-m1612 16xDVD 48xCDRom ,
ZIP-drive: Iomega Zip100 IDE,
Floppy-drive ,

Kan ik dat mobile rack er nog wel bij inbouwen (er is wel plaats), kan iemand mij uitleggen hoe ik dat het beste kan doen (aansluitingen) en waar ik op moet letten.
Bij voorbaat dank,
Mol.

Laatst bewerkt:
de zip drive is ook ide neem ik aan.
als je ook van plan bent om een ide-controller erbij tekopen dan wil het. je hebt namelijk nu 4 apparaten op 2 ide poorten zitten/. dus wat het maxium is.

Het inbouwen van zo'n mobile rack is net zo makkelijk/moeilijk als een cd-rom speler inbouwen. Kap open, rack in vrij gedeelte schuiven en vastzeten. Alleen moet je natuurlijk wel een vrije IDE aansluiting hebben. Dat is de aansluiting waar ook je harde schijf en je dvd en cd-rw speler op zit aangesloten. Je kan standaard max. 2 IDE apparaten op 1 IDE poort aansluiten. Als bij jou al 4 apparaten aangesloten zijn heb je een probleem. Dan moet je een keuze maken, of je IDE poorten uitbreiden of 1 apparaat afkopelen die er nu opzit.

Bedankt mailman en erbicom2, ik vermoedde al dat 4 IDE-apparaten de limiet was, dat wordt dus een ide-controllerkaart bijzetten.
Wat ik me nog wel afvraag is: hoe zit het met de herkenning van zo'n removable HD Rack + HD, in verband met de al aanwezige vaste HD, zijn daar nog aparte kunstgrepen in het BIOS voor nodig of gaat alles automatisch?
Mol.

Laatst bewerkt:
Ik gebruik al een tijdje een removal HDD.
Ik heb hem op "cable select" gezet, dat werkt bij mij prima, de schijven worden goed herkend.
Als je nu al 4 IDE apparaten gebruikt heb je idd een IDE-controller nodig.

OK, aan het werk dan maar, bedankt Crash.

Ik heb 3 mobile rack's met een sleutel contact,
de Hdd staan op slave op de zelfde ide zit mijn brander als master.

Het voordeel met een sleutel contact is ,dat ik alleen de hdd aanzet als ik hem nodig heb.

Op dat moment ziet windows de drive en zet hem in deze comp. met de aanvolgende schijf letter.als hij uit staat wordt hij ook niet gezien.

Let op bij de inbouw dat je niet tegen je mobo aankomt , het rack is behoorlijk lang , ik heb hem bovenin moeten plaatsen.

Groet speedtouch

Mooi, ik hou daar rekening mee, bedankt, Mol.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan