mobile telefoon e/o pda kopen in europa

Status
Niet open voor verdere reacties.

mitchell

Gebruiker
Lid geworden
20 nov 2000
Ik wil een pda e/o mobile telefoon in het buitenland kopen (europa).
Nu heb ik enkele vragen.
Als ik een mobile telefoon (simlock vrij) e/o pda koop in duitsland of belgie kan ik deze in nl gewoon gebruiken!
Waar dien ik rekening mee te houden.

Ik kan via een poolse collega ook een mda vario/qtec 9100 uit polen mee laten komen. Toestel is nieuw.Scheelt een behoorlijk bedrag. Kan ik deze gewoon in nl gebruiken.
Waar moet ik rekening mee houden als ik een andere taal hierop wil zetten.

Je kunt natuurlijk een telefoon of pda kopen in het buitenland, alleen dat heeft ook nadelen. Vaak is bij een pda de taal van het besturingssysteem niet te wijzigen, of je moet illegaal de ROM flashen (als dat al mogelijk is) In ieder geval heb je dan geen garantie meer.
Als je een gsm koopt in het buitenland moet je er op letten dat het geschikt is voor het netwerk dat jou provider hier gebruikt. (900 of 1800 Mhz) Ook hierbij geldt dat je garantie verloren kan gaan als je iets wijzigt aan de software van het toestel.

bedankt voor je reactie

Dat van garantie is bekend maar dat hoeft geen probleem te zijn.

Wat taal betreft bij pda: mij gaat het om het besturings systeem windows mobile of iets dergelijks, deze is naar alle waarschijnlijkheid in het pools of duits!, Dit wil ik veranderen in een engels of nl.
Wat het flashen van de ROM betreft: Ik ga ervan uit dat deze in het engels is (uit oogpunt van productie kosten leverancier). Mocht dat niet zo zijn wat voor probl. kan ik hierbij verwachten!
mobile telefoon
Ook hier geld garantie hoeft geen probleem te zijn.
Vraag hier is hoe kan ik achterhalen of de telefoon die ik in het buitenland (europa) wil aanschaffen geschikt is voor 900 of 1800 Mhz.
Geld hier ook dat alle telefoons in Europa geschikt zijn voor deze freqentie!

De ROM op de 9100 bevat je Windows mobile, dus als je de taal wil gaan aanpassen moet je de rom flashen. dit is niet helemaal zonder gevaar dus eerst zou ik veel lezen als ik jou was.

de 9100 word ook wel de "Wizard" genoemd. op onderstaande link (forum) staat alle info die je maar nodig hebt om je hele 9100 te verbouwen ;)
http://forum.xda-developers.com/forumdisplay.php?f=248

Laatst bewerkt:
oke bedankt voor de link

Even nog een andere vraag:
Hoe kan ik achterhalen of een mobile telefoon geschikt is voor onze freqentie (900-1800Mhz)

Op de site van de bouwer van het apparaat bij de product beschrijving.
een 9100 is geschikt

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan