Mobo 1 aansluiting aan kast te veel???

Status
Niet open voor verdere reacties.

Smoerel

Gebruiker
Lid geworden
10 aug 2007
Goedendag,

Ik ben zelf een pc in elkaar gaan zetten na eerst een stuk of 10 ouwe dingen te hebben gesloopt/onderzocht/een hoop meer :P

Het moederbord is een ATX en mijn kast zou daar mee compatible mee moeten zijn maar, er zit een gat voor een schroefje te veel in mijn mobo of mijn kast heeft 1 moboaansluiting te weinig?

wat ik wil weten:
1. is het belangrijk dat het mobo op al zijn bevestigingspunten zit aangesloten aan de kast?
2. zo ja, waarom dan wel?
3. moet ik nu een gaatje maken en daar schroefdraad in tappen zodat het wel past?

Alvast bedankt, Smoerel

volgensmij is het niet echt nodig
maar vergeet de afstandbusjes niet
als het moederbord stevig vast zit is het voldoende

Hoi,

Maakt niet zo veel uit maar als het op een punt zit waar je bv. stekkers in moet duwen ondersteun het moederbord even daar waar je tijdens in duwen van de stekkers het moederbord belast.

Modag

Dus in principe hoef je alleen maar je mobo aan de kast vast te zetten zodat deze blijft zitten?

Al zou je hem er simpel weg gewoon inleggen en dan ondersteunen als je b.v. ram geheugen er bij plaatst oid dan is het allemaal wel best?

iig bedankt :)

Ik heb het een keer gehad dat ik 3 bevestigingspunten miste. Het is alleen dat je dan wat voorzichtiger met inbouwen moet zijn. (risico op doorbuigen).

Zolang het moederbord maar wel vast aan de kast zit met de afstandbusjes. En er geen afstandbusjes in de kast zitten die op een andere plek contact maken met het moederbord. (in principe kan dit niet, maar wellicht wel als je eerst een mATX-moederbord had)

dat is gelukking niet het geval.

Hartelijk bedankt voor jullie hulp.

Groeten, Smoerel

ik vind het trouwens wel raar dat je er maar 1 mist...
Meestal zijn het er namelijk meer.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan