Mobo 45 graden idle

Status
Niet open voor verdere reacties.

Dizaster

Gebruiker
Lid geworden
16 okt 2007
Hallo, ik heb deze pc nu al wat weekjes en laatst kreeg ik wat probleempjes, ik ging dus de temperaturen van mijn hardware opzoeken, nou heeft alles een lage temperatuur behalve mijn moederbord, die is 45 graden als ik niks doe en zon 50+ als ik ook maar iets doe met betere graphics dan bureaublad.
De airflow in mijn behuizing is volgens mij slecht. Ik heb gewoon een intake 80mm op CPU en 120mm exhaust aan de achterkant bovenin en een 120mm intake aan de achterkant bovenin, maar die lucht koelt eerst de voeding en is dus al warm en hij staat niet gericht op mobo. Er zit dus GEEN intake aan de zijkant, er is daar ruimte voor 1x 80mm intake fan maar nou wil ik weten of die ervoor zou zorgen dat mijn mobo een normale temperatuur krijgt.

Die 120mm exhaust aan de achterkant draait ~2000-2200 rpm ( dat is de enige die een sensor heeft volgens mij )

Zeg het als je verdere informatie nodig hebt.

Vraag dus: Zou een 80mm intake aan de zijkant, gericht op mobo en CPU ervoor zorgen dat mijn mobo niet meer oververhit raakt zonder dat ik wat doe?

Alvast bedankt.

EDIT: binnenin zit wel een kap om ervoor te zorgen dat die CPU fan lucht van buiten de behuizing wel naar binnen zuigt door fan slot aan de zijkant ( die dus nu niet in gebruik is door een fan ) ik voel wel lucht naar binnen gaan. maar weinig

Laatst bewerkt:
De temperatuur is niet extreem laag, maar ik vind 'm ook niet zorgwekkend hoog.

ik denk wel dat dat mijn probleem is, bij de mobo cd zat ook zon programma die temperaturen checkt en volgens dat ding zit dit in gevarenzone, en dit verklaart ook waarom windows af en toe crasht en spellen ook na een tijdje

Vind het wel raar dat de fan van je voeding naar binnen blaast. Weet je het heel zeker dat ie dat doet?
Hoe warm word je processor ongeveer vóórdat je pc afslaat?

Laatst bewerkt:
Volgens mij blaast hij echt naar binnen hoor, aan de achterkant komt daar niks uit en voel duidelijk lucht in de binnenkant ervan af komen, mijn CPU blijft gewoon hangen rond de 35 graden maar als ik mijn pc aan het begin van de dag opstart is mn mobo ~35 graden en hij is ~50 voor een paar uur toch wel voordat hij uitvalt. Ik heb vergeleken met topics op forums en daar blijkt uit dat ~50 tijdens gamen toch best wel hoog schijnt te zijn, en als ik dan stop koelt hij niet minder af dan ~45 ongeveer

Tja, als dat tooltje het zegt.

Dat tooltje zat bij de cd van mobo dus zal wel kloppen lijkt me

Geen idee met welk moederbord en processor je draait, maar kun je in het BIOS ook de bovengrens verhogen zodat het systeem langer doordraait (maar wél warmer word)

Die 50 graden die je aangeeft tijdens gamen lijkt mij niet erg warm hoor ...

EDIT: welk tooltje heb je het over?

Asusprobe II heet het volgens mij. Hij stond ingesteld om 45 als grens aan te geven.

Ik heb Asus P5B-MX mobo en Intel duo E2200 @ 2.2 Ghz geloof ik ( kan niet nakijken ben niet thuis nu )

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan