mobo batterij compaq presario 700

Status
Niet open voor verdere reacties.

schoutens

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
27 okt 2007
Berichten
1
de accu van mijn compaq presario heeft afgedaan, en ik koop geen nieuwe omdat ik 'm alleen gebruik op lichtnet. Maar als ik de laptop tijdje van lichtnet heb zijn alle bios instellingen weg, moet ik via f10 naar f5 en dan weer f10 in de bios, windows xp starten , tijd goed zetten.

Nu vertelde mijn buurvrouw dat waarschijnlijk de batterij op het mobo leeg is en vervangen moet worden, maar ik kan nergens vinden hoe dat moet, wat voor een batterij erin gaat en waar ik die kan vinden.

het is een compaq presario 700 uit 2003

wie weet raad?
 
Vervangen Mobo Batt

L.s.,

Is het u gelukt middels die thread?
N.l. is er in mijn kringen iemand met dezelfde euvel (evens Compaq Presario 700) naar de Media Markt geweest om die batterij te vervangen. Deze durfden ze niet te vervangen, konden wel bij bovenop liggende componenten. Maar de batterij zit aan de onderkant en om er bij te kunnen, konden ze niet met zekerheid zeggen dat ze de sooi heel konden laten.

Stelletje prutsers of niet? Is het nu echt zo'n crime? :evil:

Grtz
 
L.s.,

Is het u gelukt middels die thread?
N.l. is er in mijn kringen iemand met dezelfde euvel (evens Compaq Presario 700) naar de Media Markt geweest om die batterij te vervangen. Deze durfden ze niet te vervangen, konden wel bij bovenop liggende componenten. Maar de batterij zit aan de onderkant en om er bij te kunnen, konden ze niet met zekerheid zeggen dat ze de sooi heel konden laten.

Stelletje prutsers of niet? Is het nu echt zo'n crime? :evil:

Grtz

Verwijder de schroeven aan de onderzijde van de laptop
Klap het toetsenbord terug .. dat is nu los
klik voorzichtig het gehele kunststof panneeltje weg waar de aan en uit toets zit etc
de cdromspeler zit meen ik verankerd met een schroefje (aan de onderkant van de laptop of binnen in .. dat is wel te zien nu) schuif deze eruit (accu had je er al uit)
neem de plakkertjes los waarmee de bederading naar het beeldscherm zit ook los en eventuweel de conectors ook zodat je geen last hebt van de bedrading
als de cdromspeler eruit is zie je (aan de toetsenbord zijde )rechts bovenin de backup batterij zitten
vervang deze
zet alles weer terug in omgekeerde volgorde
m v gr soscastoa
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan