MOBO herkent juiste snelheid CPU niet

Status
Niet open voor verdere reacties.

Radena

Gebruiker
Lid geworden
6 dec 2001
Ik heb een Asus A7V8MX-MX moederbord en een AMD Athlon XP 2500+ processor. Het probleem is nu dat in de bios een processorsnelheid van 1100 MHz wordt aangegeven. Ik kan dit niet aanpassen omdat die optie uitgegrijst is. Een bios update lijkt niet zinvol omdat volgens de site van Asus alle biosversies van dit mobo de processor ondersteunen. Enig idee hoe ik dit op kan lossen?

Heb je het moederbord op 133mhz staan in de bios anders zit er een jumper op het moederbord verkeerd, kijk in je beschrijving van het moederbord

Jumper

Ik denk dat lokoloko bedoeld dat je bij dat moederbord zowel via een jumpertje als via het bios de FSB kan instellen.

Met mijn vroegere A7m266 kon ik alleen in het bios de FSB instellen als de jumper instelling op het moederbord dit toe liet.

Controleer dat dus ff.

Suc6

Door de jupers voor 133MHz in te stellen kwam ik nog niet aan het juiste snelheid, maar wel door ze voor 166MHz in te stellen. Kan dit kloppen?

166 Mhz.

Ik weet ff niet zo uit mijn hoofd of die CPU (ben al een tijdje Athlon af ;) ) een fsb van 166 heeft.

(volgens mij wel omdat je de maximale snelheid niet haalt met een fsb van 133.)

Dus zou 166 MHz. de juiste FSB moeten zijn.

Suc6

Die Athlon 2500+ heeft een Barton-core en een Barton-core komt steeds met een FSB van minstens 166 MHz. Het is dus wel degelijk 166 MHz en normaal gezien kom je dan 166 x 11 = (ongeveer) 1833 MHz uit.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan