Mobo of Processor Kapot? [PC valt uit] ~HELP

Status
Niet open voor verdere reacties.

pietervt

Gebruiker
Lid geworden
2 jul 2008
Naar veel problemen heb ik nu eindelijk het probleem gevonden, alleen weet ik nog niet welke van de twee nu kapot is mijn moederbord of processor.

De laatste paar dagen viel mijn pc al vaak uit onder het gamen (wat dus leid naar mijn processor die overhit raakte), 2 dagen geleden kreeg ik de pc al helemaal niet meer opgestart en bleef hij met een zwart beeld voor het windows loader scherm hangen, en viel automatisch uit. Naar een paar keer achter elkaar opstarten (en hij gooit zich zelf dus uit) viel hij steeds iets sneller uit, op het laats viel hij vrijwel meteen uit.

Ook als ik een andere hardeschrijf eron propte (wat wel kan geef me geen b/s met drivers zus/zo hij geeft wel conflicten in windows maar hij boot wel gewoon) als ik die schrijf probeer op te starten reboot hij automatisch en heeft hij de zelfde conflicten na een tijdje als mijn " eigen " schrijf. uitvallen, ook heb ik een andere voeding geprobeerd en had nog steeds het zelfde probleem met uitVALLEN.

Is nu mijn moederbord dood (wat ik niet verw8) of mijn processor, al het andere hardware werkt gewoon perfect, allemaal getest op een ander systeem.

bedankt alvast =]

Laatst bewerkt:
Hoi,

Vraagje waar bestaat je pc configuratie uit?

Modag

Ps de andere schijf was dat een lege of kwam deze uit een andere pc

Laatst bewerkt:
Hoi,

Ik heb je andere topics even bekeken en ik heb een paar vraagjes

Kom je wel de bios in zonder dat de pc uitvalt
heb je al eens een schone installatie overwogen
want een andere erin hangen met een besturing dat werkt over het algemeen slecht tot niet.

Modag

Het gaat hier niet om de hardeschrijf, want die andere doet het gewoon. Het gaat erom dat de pc heletijd uitvalt en uitvalt. En ja ik kan gewoon in de bios komen, maar hij valt elke keer uit. De hardeschrijf is trouwens ook gewoon kapot maar dat betekend nog niet dat hij uit moet vallen als ik hem in mijn andere systeem prop dan hangt hij gewoon vast op een zwart beeld en valt hij niet uit terwijl hij op mijn systeem wel uitvalt. na +/- 1 min.. dus ik denk zelf mijn processor.

Ik kom wel in bios maar na een tijd valt hij denk ik wel uit ;)

Laatst bewerkt:
Hoi,

Mag ik vragen waar je woont ik heb nog wel een moedrbord en/of processor om te proberen.

Modag

Hallo

Ik zou gewoon even de thermische pasta tussen c.p.u. en koelblok vervangen door nieuwe.

Vermoedelijk is deze enkel uitgedroogd en hard geworden door oververhitting.

Peter

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan