Mobo of voeding ?

• Onderwerp starter Onderwerp starter Remy
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.

Remy

Terugkerende gebruiker
Lid geworden
20 nov 2001
Hallo,

Heb even de vraag voor een collega van me, deze heeft mij zijn pc ter reparatie aangeboden omdat de
PC niet meer op en doorstart. Het betreft een ASUS M2N-VM HDMI Mobo. De PC lijkt op te starten
maar valt eigenlijk ook gelijk weer uit, heb alles al los gehad om eventueel een hardware probleem
uit te sluiten van processor, geheugen, harddisk, dvd-brander, etc. maar probleem blijft.

Rare is dat als ik de 4-polige 12v stekker los haal van het Mobo dat de PC wel blijkt door te starten,
althans de fans blijven blazen, je hoort de harddisk ratelen enz. Alleen het beeld blijft op zwart, heb
ook al een losse PCI videokaart geprobeerd om te kijken of het aan de onboard kaart ligt, maar
helaas blijft het beeld weg....:(

Kan er nog iets zijn met de voeding? Hij lijkt het nochtans te doen, tot dat de kleine 4 polige stekker
er in zit dan stopt hij namelijk steeds. Wie weet wat ik nog kan proberen ....?

Alvast dank voor jullie meedenken en tips

Groet,

Remy

Lijkt inderdaad een brakke voeding.
Heb je toevallig geen andere bij de hand en/of een andere PC waar je hem even uit kan schroeven.
Dan kun dit gelijk uitsluiten.

inderdaad, gewoon een andere voeding aansluiten om te testen, zo kunnen wij het ook nooit vertellen ;)

Hallo allen,

Heb een andere vergelijkbare voeding geprobeerd en daarmee hetzelfde probleem...:mad:
Het ziet er dus naar uit dat het Mobo naar z'n grootje is.... Of in ieder geval ergens een
sluitings probleem

Je kan het systeem nog testen buiten de behuizing.
Alles even uitbouwen en checken :) dan sluit je ook kortsluiting tussen de kast / moederbord uit.
Werkt het dan nog niet, dan zit het waarschijnlijk in het moederbord.

Hallo,

Heb ook het Mobo uitgebouwd en kaal getest met 2 soorten voedingen, maar helaas hetzelfde euvel..:confused:
Wrs is het Mobo to ergens beschadigd....!? Dan maar ergens een 2e hands bordje gaan zoeken voor mijn collega

In ieder geval bedankt voor het meedenken

Groetjes,

Remy

Vraag stond nog open.....

Maar het bleek dus dat het Moederbord een defect had, gelukkig via-via nog een soortgelijkend Mobo kunnen vinden op internet.
Het probleem is nu dus verholpen...

Gr,

Remy

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan