mobo+processor werken niet

Status
Niet open voor verdere reacties.

mishamisha33

Gebruiker
Lid geworden
21 mrt 2004
ik heb laatst een nieuwe mobo + processr gekocht en heb ze zojuist aangesloten maar het werkt allemaal niet perfect. Zodra ik hem de 1e keer aanzet loopt de koeler 1 seconde maar daarna schakelt hij zichzelf uit. Start ik vervolgens nog een keer op dan start hij in veilige modus de bios op. Ik heb al veel geprobeerd te wijzigen maar ik ben er tot nu toe nog niet uitgekomen.

ik heb de volgende onderdelen:
Mobo: A7V8X-X
Processor: Amd Athlon XP 2600+
Ram: 512 MB DDR

weet iemand wat ik fout instel in de bios, ik denk zelf dat het ligt aan de cpu frequency multiple en external frequency maar ik zou echt niet weten wat ik daar moet invullen.

kan iemand mij helpen? alvast bedankt

Zet de multiplier, de cpu frequency en de vcore is zo laag mogelijk en kijk dan is wat er gebeurd.

En kijk ook of je FSB niet te hoog staat, want dan loopt je computer ook vast.

Laatst bewerkt:
ik kan nu zelfs niets meer in de bios veranderen, na een bepaalde tijd schakelt hij zichzelf steeds weer uit.

weet iemand wat ik kan doen, want zo kan ik bijna geen opties in de bios veranderen.

alvast bedankt

Normaal gesproken herkent het Bios vanzelf welke proc er in zit. Dus probeer je bios eens te resetten naar default settings. Kijk ook even of je Processor cooler er juist op zit, ventilator goed draait, geheugen juist geplaatst, videokaart er even uit en opnieuw er in, dan opnieuw rebooten.

Dit heeft bij mij meerdere malen geholpen. Wat voor een voeding en videokaart zit er in dit systeem? Bij twijfel of je voeding wel voldoende is, probeer dan eens op te starten met alleen de noodzakelijke zaken aan je pc (1 schijf, videokaart, geheugen, proc)

ik heb een voeding van 250V
heb nu:
2 x schijf
2 x cd-rom speler
1 x diskette
1 x usb
aangesloten zitten, maar zou hij na een bepaalde tijd uitschakelen als de voeding niet voldoende is ?, ik ben net ook al heel even in windows veilige modus geweest dus processor zal nu wel goed zijn, maar dan hangt hij nog steeds na een bepaalde tijd

ik ga alles even opneiuw aansluiten

een 250 watt voeding is wel erg weinig voor dat systeem, zou toch ff kijken naar een andere voeding, minimaal 300 watt.

250 watt is idd aan de lage kant, ligt ook een beetje aan je videokaart, die heb ik nog niet gezien. Wellicht dat je ook nog een bios update kan proberen, voor dit bord is er in ieder geval een bios update die een aantal crashes met een ati kaart oplost. Heel erg toevallig heb ik zo'n mobo voor mijn vader in elkaar gezet met zelfde processor. Ook deze liep af en toe vast bij windows na een bepaalde tijd, na een biosupdate geen last meer van gehad.

Geplaatst door mishamisha33
ik heb een voeding van 250V
heb nu:
2 x schijf
2 x cd-rom speler
1 x diskette
1 x usb
aangesloten zitten, maar zou hij na een bepaalde tijd uitschakelen als de voeding niet voldoende is ?, ik ben net ook al heel even in windows veilige modus geweest dus processor zal nu wel goed zijn, maar dan hangt hij nog steeds na een bepaalde tijd

ik ga alles even opneiuw aansluiten

250 W voor dit systeem ?? Welke grafische kaart heb je? Ik zou toch opteren een andere voeding aan te schaffen. Min 400 W en naargelang je grafische kaart 450 à 500 W. Zo heb tenminste een reserve qua stroomgebruik.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan