Mobo-temperatuur?

Status
Niet open voor verdere reacties.

bientje80

Gebruiker
Lid geworden
18 jan 2008
Ik heb een probleempje met de temperatuur van mijn moederbord.

In Everest zijn de temperaturen: mobo 52, CPU 19, Aux 27, GPU 44 (passief gekoelde videokaart), schijf 27. Nou lijken dit me normale temperaturen, behalve die van mijn moederbord (!). Ik heb net een nieuwe kast gekocht (Antec Nine Hundred: voor 2 ingaande fans achter+boven uitgaande fans) en als ik met mijn hand in de kast voel is het er gewoon koud. Kabels zijn ook allemaal netjes bij elkaar gebonden en zitten niet in de weg van airflow.

Hoe kan mn mobo-temp dan nog steeds zo hoog zijn??

Kijk gewoon in het bios en zie daar de meest nauwkeurige temperaturen. Alle andere softwaretools zijn indicatief wel leuk, maar kunnen soms fors afwijken van de realiteit.

Laatst bewerkt:
Over welk moederbord spreken we? Het zou kunnen dat één van de temperatuursensors brak is, of deze wordt niet goed uitgelezen. Dit denk ik overigens eerder. Net wat Pasja zegt, het BIOS geeft wel de goede temperaturen weer.

In mijn bios zie kan ik nergens een mobo-temp terugvinden. Alleen een system-temp van 27 graden en een gpu-temp van 44 graden. SpeedFan geeft overigens dezelfde temperaturen aan als Everest (als dit iets uitmaakt).

Het moederbord is een Gigabyte GA-M52S-S3P.

In mijn vorige kast gaf everest voor mn mobo een temp aan van 42 graden, terwijl die kast een stuk warmer was.

Waar zitten die sensoren dan eigenlijk?

Laatst bewerkt:
Dat is per moederbord verschillend. Dit is dus niet met zekerheid te zeggen. Ik denk overigens dat met de system-temp de moederbordtemperatuur bedoeld wordt.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan