Mobo verv - Windows starten

Status
Niet open voor verdere reacties.

leandrosvw

Gebruiker
Lid geworden
25 mei 2002
XP instal - geen cdrom

Goedemiddag, laat ik maar weer eens een vraagje stellen:

Status: [OPGELOST]:thumb:

--------------------------------------------------

[opgelost]
Ben aan een systeem bezig maar kom er niet helemaal uit...

Facts:
> Moederbord + processor vervangen (niet door mij)
> Win XP [pro] Wil niet meer opstarten (ook niet in safe mode) en reset zichzelf.

Mijn vraag:

Wat is de beste aanpak (zonder opnieuw installeren) om het systeem weer normaal draaiend te krijgen?

Systeemgegevens:
>mobo: ASRock GE pro-M / GE Pro-HT series
>OS: Win XP pro

vervolgvraag
Ok backup gemaakt eigen systeem, hd geformateerd.

Echter met geen mogelijkheid kan ik de installatie van cd starten

In de BIOS wordt de cd drive gewoon goed gevonden echter als ik van cd wil starten werkt dat niet.

Ook met cdrom driver/startdiskette niet aan de praat te krijgen.

Is ook opgelost

Laatst bewerkt:
klinkt erg vervelend, maar je kan proberen de boel te repareren.
Echt aan te bevelen is dit niet. Juist met een nieuw moederbord zijn al je drivers corrupt. XP heeft de nare gewoonte om zichzelf dan te "beveiligen"en niet op te starten.

Je kan proberen dmv het booten vanaf de XP-cdrom of je een reparatie kan uitvoeren. (is een van de opties).

Hopelijk heb je een backup gemaakt van bijvoorbeeld je emails en wachtwoorden etc..

Wil je problemen houden (sorry dat ik negatief ben) proberen te boel te repareren
Wil je snel zijn en een schone installatie zonder foutmeldingen, xp gewoon opnieuw installeren.

Wat het is: als het m'n eigen systeem was of als ik het nieuwe mobo erin had gezet dan had ik wel wel backups gemaakt, als ik van tevoren had geweten wat de persoon van plan was had ik 'm dat ook wel verteld.

Maar het is niet mijn systeem, is zojuist hier gedumpt 'of ik er ff naar kan kijken' -moest eerst uitvinden wat er allemaal was vandaar...

Maar die reparatie van xp wil niet echt lopen eigenlijk :(

Ok backup gemaakt eigen systeem, hd geformateerd.

Echter met geen mogelijkheid kan ik de installatie van cd starten :(

In de BIOS wordt de cd drive gewoon goed gevonden echter als ik van cd wil starten werkt dat niet.

Ook met cdrom driver/startdiskette niet aan de praat te krijgen.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan