mod_rewrite

Status
Niet open voor verdere reacties.

burner202

Gebruiker
Lid geworden
28 sep 2007
beste mensen,

ik ben bezig aan een site waar ik ook mod_rewrite wil gaan gebruiken, ik heb al op google gezocht naar uitleg en dat vind ik redelijk duidelijk, maar nu heb ik toch een vraag over mod_rewrite.

Is het mogelijk om willekeurige bestanden zoals css en plaatjes ontoegankelijk te maken (bijv. het doorlinken naar een leeg of ander bestand) maar de bestanden wel toegankelijk te maken voor HTML (want HTML links worden ook herschreven meen ik te hebben gelezen en uitgetest)?

Nee, want HTML doet er niks mee.

Het is de browser van de gebruiker die het plaatje of de css opvraagd en er vervolgens mee werkt en je kunt het verschil niet zien tussen iemand die hem direct opent of iemand die hem in de website heeft staan.

Waarom zou je dat willen?

bedankt voor de snelle reactie,

nouja, het was als het ware een idee dat mensen dan zouden worden geredirect als ze een plaatje letterlijk op zouden vragen, maar dat kan dus niet.

mvg burner202

Nee, want de browser vraagt het plaatje ook direct namelijk :)

Wat je misschien zou kunnen proberen is om de plaatjes 'dynamisch' te maken door ze buiten je webroot te zetten en bij een aanvraag naar een plaatje een .php pagina aan te roepen die de binaray van het plaatje output met behulp van een image library.

Maar dat is echt veel werk, een aanslag op je site, en helpt eigenlijk niks want dan doen mensen die het plaatje willen hebben gewoon 'print screen'

Het beste kun je er vanuit gaan dat als je iets op je website zet, mensen het kunnen pakken.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan