• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Model BTW-nota's

Status
Niet open voor verdere reacties.

Valijn

Banned
Lid geworden
23 nov 2005
Hoi,

Ik ben op zoek naar een model, waarin - mogelijk per kwartaal - de af te dragen BTW wordt berekend bij het invoeren van nota's.
Weet of heeft iemand iets dergelijks?

Bij voorbaat dank,

Valijn

Hoi Valijn,

Je kunt toch een simpel factuurtje maken waarbij de bedragen opgeteld worden, en dat je daar dan 19% BTW over berekent?
Je maakt er dan een werkblad van dat je kopieert naar een ander werkblad als je een nieuwe klant krijgt.

Richard

Hoi,

Het gaat niet om die nota's, maar om het overzicht van btw, dat per kwartaal moet worden afgedragen aan de fiscus.
Een onderdeel daarvan zijn de nota's.
En het maken van een model is op zich geen probleem.
Maar als er iemand is die daar al veel energie in gestoken heeft (of iets weet wat zij/hij al gebruikt) dan scheelt dat weer ....

V.

Laatst bewerkt:
succes ermee, laat maar horen als dit niet is wat je zoekt.

Bijlagen

Hoi,

Bedankt, mogelijk is dit een goede aanvulling.
Toch nog een aantal vragen:
1 Wat betekent KOR; korrectie o.i.d.?
2 Misschien begrijp ik daarom in de formulie in L10 niet waarom er L6-L6-L6 in voorkomt.
3 Waar komen de bedragen 1344,= en 1883,= vandaan?

Als je per kwartaal je BTW moet verrekenen bij de fiscus, dan moet je eigenlijk weten wat K.O.R. is !! Hier even een opfrissertje Kleine Ondernemings Regeling.

En dat houd in:

Dat als je boven de € 1883,00 uitkomt, krijg je geen vermindering, dus betaal je alle BTW die je ontvangen hebt minus de voorbelasting terug aan de fiscus.

Als je € 1883,00 of minder maar meer dan € 1345,00 BTW hebt minus de voorbelasting, is de berekening: 2,5 x ( € 1883,00 - BTW bedrag)

Zit je onder de € 1345,00 BTW minus de voorbelasting, krijg je alles terug.

Oke ?

Bye the way, the sheet is gemaakt voor het hoge BTW tarief 19 %, maar is natuurlijk makkelijk te veranderen naar het lage BTW tarief van 6 %

En de formules in de sheet kunnen best wel wat eleganter gemaakt worden, maar ben zelf ook niet zo'n kei met excel, maar hij functioneert wel goed en daar gaat het uit eindelijk om.

Maar aanpassingen en/of suggesties zijn altijd welkom.

Laatst bewerkt:
Thanks,

Ik ben bezig een aantal modellen te maken voor iemand die 'begint' en w.s. niet boven die bedragen uitkomt.
Heb er dus veel aan.

SY, Valijn

De K.O.R. moet je alleen op het eind van het jaar toepassen, anders heb je kans dat je de BTW alsnog terug moet betalen, of je moet er zeker van zijn dat je onder € 1345,00 BTW per jaar blijft. Maar als de zaken heel goed gaan, zit je er al snel boven !!

op die site staat een voorbeeld van de omzetbelasting ??

Daar staat inderdaad niks bij maar hier wel meer over factureren:

http://www.microsoft.com/netherland...tratie/factureren/factureren_met_excel_1.aspx

Zelf heb ik voorlopig gekozen voor een eenvoudig overzicht, waarbij:
1 De periode wordt vastgesteld aan de hand van de eerste en de laatste datum in de eerste kolom
2 Bij het invullen van de datum een notanummer wordt toegekend
3 Nota's inclusief (aan particulieren die geen btw kunnen verrekenen) en exclusief (.... juist) kan worden ingevuld.

zie bijlage
Ik zet hem op 'opgelost' maar houd me graag aanbevolen voor betere opties.

V.

Bijlagen

in deze topic wordt niet gesproken over factureren, maar over de berekening van de omzetbelasting. Jou bijdrage hoort ergens anders thuis !!

Ja sorry Thst, maar mijn oorspronkelijke vraag ging ook idd over BTW-berekening.
Maar Comass reageerde hierop door te verwijzen naar Microsoft, waar daarover - zoals je terecht opmerkt - niet iets te vinden is.
Vandaar dat ik ff een link aangaf naar 'iets' waarover mbt die BTW wél wat wordt aangegeven.
Voor de rest heb ik er geen behoefte aan daarover een nieuw 'topic' te beginnen
Bedankt in elk geval.

Valijn

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan