modem blokkeerd

Status
Niet open voor verdere reacties.

anansie

Gebruiker
Lid geworden
1 apr 2003
Sinds enige dagen heb ik steeds dat ik tijdens het downloaden het probleem ondervind dat het downloaden wordt gestaakt, omdat het modem uitvalt. Nadat ik het modem even heb onderbroken van stroom doet deze het weer. Heel irritant dus. Is hier een oplossing voor?

Wat voor modem spreken we hierover, een oud analoog inbel modem of een adsl of kabel modem?

Kabel modem (chello) merk: Thomson. Deze heb ik sinds afgelopen oktober gekregen van upc.

Het modem valt uit in de zin, de lampjes gaan allemaal uit?? als dat zo is dan zou ik namelijk de leverancier, Chello dus, maar eens bellen dat je modem niet goed functioneert, dit zou namelijk absoluut niet mogen, het modem moet net zolang online blijven totdat jij hem uit zet of stanby zet.

Er blijven drie lampjes branden van de vier lampjes en er is dan geen verbinding meer met internet. Vaak gebeurt dit tijdens het downloaden van een groot bestand, waarbij de pc meerdere uren achter elkaar aanstaat. Voorheen kwam ik bij de pc terug en was alles gedownload. Nu zie ik dat hij halverwege is gestopt en moet ik dus eerst het modem resetten om weer verbinding te krijgen. UPC zegt dat het aan mijn pc moet liggen en kan me daarbij niet van advies dienen, omdat dit verder gaat dan hetgeen zij hoeven te adviseren, aldus de chello helpdesk.

Dus jouw pc zorgt ervoor dat je modem offine gaat, dat is toch wel de moeiste smoes die ze ooit heb horen zeggen.
Zeer vreemd, als je ze nou eens belt en niet verteld hoe dit gebeurdt maar dat als je s'ochtends wakker wordt en je de pc wilt aan zetten je geen internet hebt en dan gaat kijken naar het modem waarna blijkt dat je niet online bent.
Dus gewoon het verhaal voor eigen bestwil een beetje verdraaien.
De pc kan een modem niet uitzetten of rare dingen laten doen zonder de daarvoor bedoelde software die je niet op de pc hebt staan.
Ik denk toch dat het modem niet lekker is hoor.

Je moet CHELLO vragen of ze een trace van je kabelverbing willen maken.

Volgens chello is er niets aan de hand met m'n verbinding. Steeds na 2,5 uur uur moet ik het modem even van de stroom halen om vervolgend weer verbinding te kunnen maken.

Het gaat er niet om dat er iets mis is met je verbinding maar dat het modem waarschijnlijk niet lekker is.
Dat zou je kunnen zeggen tegen hun, het modem gaat om onverklaarbare reden ofline.
Dit zou niet iets met je pc te maken kunnen hebben daar deze simpel weg de manieren niet aan boord heeft om je modem te bedienen.

Toch blijven klagen bij chello en om een ander modem vragen en dat je dit niet pikt dat je niet normaal kunt downloaden.En geld terug vragen per brief dat je verschillende dagen niet kon draaien. Laat ze maar een monteur sturen. Ik zelf heb voor 5 dagen na veel gebler 50 euro gekregen en niet de standaard Thomson modem maar een Motorola. Heb nu nergens last meer van. Succes.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan