Modem - Dlan - Dlan - Wireless Router Airport Extreme. Kan dit?

Status
Niet open voor verdere reacties.

veilingman

Gebruiker
Lid geworden
27 okt 2010
Sinds kort heb ik een Apple Airport extreme waar ik erg tevreden mee ben.

Om toch een beter ontvangst te willen hebben wil ik graag de router naar mijn woonkamer hebben.

Omdat alles nu in de kelder staat had ik mijn nieuwe setup zo gedacht:

Kelder:
DSL Modem naar Dlan

Woonkamer:
Dlan naar Airport extreme router (dus vanaf daar wifi)

Ik heb het uitgeprobeerd maar kreeg geen verbinding over mijn Netgear Dlan Xe102 omdat de software niet te installeren was over Windows 7.

Zijn deze kastjes ook met andere software op de pc te configureren?

Is deze setup überhaupt mogelijk?

Zo te zien is jouw Netgear adapter een ouder type, en niet erg snel... en juist vanwege die snelheid zou ik er zelf niet aan beginnen.
Ik heb hier een dergelijke setup met een (volgens Netgear) 200Mb dlan type maar dan nog is dat niet heel snel. Zeker snel genoeg om te internetten maar voor gewone netwerk taken...
Dus mocht je alleen op deze manier internet op willen, ok dan is het te overwegen. Maar zie toch wel een nieuwere set te krijgen - met software die ook onder W7 draait, dat gaat dan wel lukken.

Daar heb ik ook al zitten denken.

een nieuwe gigaset van devolo.

Maar goed, om gelijk ca. 100 Euro uit te geven voor iets wat misschien niet werkt is ook al zo wat.

Weet je zeker dat dit lukt?

Groets,

Software is hier in de laatste versie te vinden. Ik denk dat je je erop moet gaan richten om die software werkend te krijgen, want je setup lijkt me mogelijk (zolang je ip-adres conflicten vermijdt, want je lijkt totaal 3 ip-netwerken over te moeten om als draadloze gebruiker het Internet te bereiken in jouw setup).

Tijs.

Laatst bewerkt:
Alles opgelost.

Nieuwe devolo dlan 200mbit kastjes gekocht.

Binnen 2 minuten liep alles als een trein.

Dus:

Setup: modem - dlan - dlan - wifi router

Lukt zonder problemen!!

Laatst bewerkt:
Mooi. :) Had ik het goed dat je setup (in theorie) solide in elkaar zat.

Bedankt voor de terugmelding van de 'oplossing'.

Graag nog je vraag als opgelost aangeven: Klik op "Zet status opgelost" op de donkerblauwe balk, bijna bovenaan deze webpagina [die met "Zet status opgelost", "Onderewerp opties" etc.]

Tijs.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan