modem doet niets

Status
Niet open voor verdere reacties.

1957

Gebruiker
Lid geworden
10 mrt 2001
Berichten
164
Kan iemand mij helpen? IK heb Windows 98se opnieuw moeten installeren en het modem is nu niet meer aanspreekbaar. Het juiste stuurprogramma is geïnstalleerd, maar ik krijg in Systeem de boodschap: ‘lezen van de poortnaam in het register is niet mogelijk. fout 630’. Ik weet sowieso niet op welke poort het modem moet worden geïnstalleerd (vergeten te noteren); ik heb het eerst op com1 en later op com2 geprobeerd, maar dat werkt niet. Kan iemand mij vertellen wat ik moet doen? Alvast bedankt, gabriëlle
 
Ik heb op beide sites gekeken. Bij de geavanceerde verbindingsinstellingen stond geen initialisatiestring. Alle andere gegevens waren goed. Ik krijg dus nog steeds dezelfde foutboodschap. Het probleem is er dus nog. Nu heeft de computer ook plotseling een nieuw apparaat gevonden en vraagt om ‘Wave device for voice modem’. Ik snap het niet meer. Is de poort, Com 2, die ik zelf heb toegewezen (de computer deed dat niet automatisch) wel goed?
 
Als je zelf een COM-poort hebt moeten toewijzen, dan zou ik er maar van uit gaan dat er iets niet in orde is. Normaal gesproken zal de driver dit nl zelf doen. En meestal wordt daar COM3 voor gekozen (hoewel niet altijd, natuurlijk). Dat wave-device is wel normaal, dat hoort ook te worden gevonden. Maar ik zou eerst maar eens dat geïnstalleerde modem verwijderen in Apparaatbeheer en dan de PC herstarten. Windows zou dan nieuwe hardware moeten vinden en dan kun je naar de juiste driver-lokatie verwijzen om te laten zoeken.
 
Er was inderdaad iets niet in orde. Het modem was kapot. Het was dan ook een software-modem (Conexant) dat ik heb (laten) vervangen door een hardware modem. Bij installatie 'pakte' het direct COM4 en alle problemen zijn opgelost. Bedankt voor alle adviezen. Ik heb daardoor allerlei fouten uit kunnen sluiten en snel tot de beslissing kunnen komen een nieuw modem aan te schaffen. groet, gabriëlle
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan