modem/draadloze router van Versatel / Tele2 van kanaal veranderen, maar hoe?

Status
Niet open voor verdere reacties.

Miauw

Terugkerende gebruiker
Lid geworden
24 okt 2003
Ik zit met een mode/draadloze router op Tele2.

De laatste tijd heeft de laptop weinig zin om verbinding te maken en heb ik even een onderzoekje gedaan naar het kanaal gebruik. Het probleem ligt mogelijk dat een aantal anderen ook kanaal 11 in gebruik hebben.

Vraag:

Hoe kan ik de modem/draadloze router van Versatel (staat op dat apparaat) veranderen van kanaal?

Laatst bewerkt:
Als je zo'n vierkant zwart modem hebt:
Via een webbrowser aanmelden op je router ( standaard is dat 192.168.1.1 )
Daarna een gebruiker en wachtwoord invoeren ( standaard is dat user/user )
Klik dan op Wireless, Advanced en dan krijg je een pulldown bij Channel om het kanaal te veranderen. Klik daarna op de Save/Apply-knop om de wijziging op te slaan.

Als je dit doet via een pc die draadloos is aangesloten ben je, als het goed is, de verbinding kwijt als je op die save/apply-knop drukt. Ligt een beetje aan je netwerkaart(software) of ie het kanaal opslaat bij je verbindingsprofiel. Kan dus zijn dat je de draadloze pc('s) opnieuw moet instellen op het nieuwe kanaal, of dat ie vanzelf de verbinding weer vind.

Als je de mogelijkheid hebt, doe de kanaalverandering met een pc die via een kabel met het modem is verbonden. Mocht je draadloos geen verbinding meer kunnen krijgen, dan kun je hem via de bekabelde pc altijd weer terugzetten.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan