Modem herstart na 10-15 minuten.

Status
Niet open voor verdere reacties.

NighTNL

Gebruiker
Lid geworden
11 jul 2008
Hallo allemaal.

Ik weet dat ik verkeerd zit maar er is geen onderdeel voor modems met kabel.

Mijn modem start zichzelf automatisch opnieuw op om de 10-15 minuten.Ik heb mijn provider ( UPC ) hier al 5 keer over gebeld en bij het vijfde telefoontje hebben ze eindelijk pas een monteur gestuurd.Ik kreeg een nieuwe modem met nieuwe kabels en ik heb het probleem nog steeds.

Nadat de monteur weg was kwam ik er dus achter dat ik het probleem nog steeds had ik heb gelijk weer UPC gebeld en ik kreeg als antwoord dat ze me terug zouden bellen en heb nog niets van hun vernomen.

Ik heb zelf met cmd.exe ipconfig/flushdns geprobeerd maar dit helpt niet.

Wie kan mij hieruit helpen ?
Ik kan UPC wel blijven bellen maar dat bezorgt me een hoge rekening en het haalt niets uit want t lijkt wel alsof ze zelf niet weten waar ze mee bezig zijn.

Ik heb trouwens ook een Sitecom router naast de modem maar ook al staat hij uit en heb ik rechtstreeks verbinding met de modem het probleem blijft bestaan.

Laatst bewerkt:
Start je modem zichzelf opnieuw op? Kun je dit zien doordat de lampjes uitgaan en 1 voor 1 weer aan? Wat voor merk en type modem heb je, gebruik je hem ook voor telefonie?

Modem is van Arris en telefoon is niet via modem aangesloten.Ja lampjes branden aan en uit aan en uit heel de dag door.

Heb je het modem op een stekkerdoos of rechtstreek in een stopcontact? Maakt hij goed contact? Anders lijkt het me toch echt een provider aangelegenheid. Ik zou haast zeggen dat hij continu een software upgrade oid binnen haalt en daarom steeds herstart.

Rechtstreeks via het stop contact.En die monteur die langs is geweest zij dat het signaal nu veel beter is dan met die oude modem en oude kabels.Mooi natuurlijk maar dit heeft helaas het probleem niet opgelost.En ze willen geld zien als ik voor de tweede keer een monteur bij haal heel jammer dat die monteur niet wat langer kon blijven anders had het niet zo hoeven te lopen.

Laatst bewerkt:
Ik heb weer voor de 6de keer contact opgenomen met UPC maar ze willen weer dat ik het een en ander uitprobeer terwijl ik alles al geprobeerd heb en daarnaast is er een monteur geweest.Stekker er uit na 30 seconden weer opnieuw er in doen.Rechtstreeks via de modem proberen.Modem en router resetten.Dit alles heb ik al meer dan 5 keer geprobeerd en het probleem zal heus niet verholpen worden door deze stappen te herhalen.

Ze blijven er ook iedere keer op hameren dat het aan de router ligt ook al zeg ik dat de modem alleen ook niet werkt zoals hij het zou moeten doen.En als ik Sitecom bel dan wordt er gezegd dat ik bij UPC moet wezen.

Dat wordt overstappen dan maar helaas UPC biedt wel abonnementen aan maar je krijgt helaas geen ondersteuning ze laten je gewoon in de steek.

Laatst bewerkt:
Router in de kast gooien en (en niet meer over praten tegen UPC) en met UPC blijven bellen. Het modem is gewoon niet in orde. Volgens mij heb je het modem van UPC ook in bruikleen dus zou de monteur gewoon weer langs moeten komen.

Inmiddels is het probleem nog steeds niet opgelost dit probleem bestaat al sinds 9 mei en het wordt steeds erger en erger nu herstart hij om de 3 minuten.Vandaag zou er een derde monteur komen van upc maar die is niet op komen dagen dus heb ik weer moeten bellen ik heb al meer dan 7 keer gebeld.En dan wordt mij weer verteld om te wachten terwijl ik al sinds 9 mei wacht.En ja de modem heb ik in bruikleen maar upc komt het probleem niet oplossen.

Gezien ze de modem reeds vervangen hebben, lijkt het probleem me eerder op de lijn zelf te zitten. Is het signaal dat binnenkomt (op je stopcontact dus) al gecontroleerd geweest?
Ik las op andere (amerikaanse) fora dat deze Arris modems vaak gevoelige beestjes zijn. In 1 specifiek geval hebben ze aan signaalverzwakker (attenuator) op de lijn gezet om dit probleem te verhelpen.
Ik ken de situatie in Nederland niet maar ik zou aanraden om contact te nemen met de operator die de eigenlijke eigenaar is van de kabel. In België zitten we met een duopolie, enerzijds Belgacom die alle koper voor telefonie (en bijgevolg ADSL) bezit- en Telenet voor alles wat kabel betreft. Alle providers bij ons huren de infrastructuur van deze 2.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan