modem HM121Di installeren

Status
Niet open voor verdere reacties.

davidoz2

Gebruiker
Lid geworden
25 mrt 2003
hallo,
ik heb een erg vervelend probleempje.. voor mij complex, voor jullie hoop ik simpel.

ik heb een modem hm121di van ericsson, met bijbehorende cd. Het verhaal:

ik zit vanavond op mn computertje te werken .Deze heeft maar 2 usb poorten, terwijl ik 3 apparaten gebruik die deze nodig hebben. Dus, zoals altijd: modempje er even uit, en de 3e erin. Niks aan de hand. Daarna pc uit, modem er weer in. na tijdje pc weer aan..... en weg waren mijn modembestanden cq instellingen.
erg vreemd, maar ok.

Ik proberen alles opnieuw te installeren via cd van ericsson. Gaat opzich prima, totdat gevraagd wordt om de volgende bestanden van windows:
secur32.dll
svrapi.dll
ndis.vxd
ndis2sup.vxd
ndiswmi.sys
vnetbios.vxd

ik ben in het bezit van de win98 cd waarmee ik mijn windows heb geinstalleerd. volgens de setup zouden deze daar ook op moeten staan... is echter niet zo.

Met wat kunst en vliegwerk heb ik ze allemaal van het internet kunnen vogelen. Het vreemde is, dat ik ze wel allemaal op mijn hd heb staan, en alleen de svrapi lijkt niet goed te zijn. Ik heb diverse combinaties van internet/hd geprobeerd, en na de volgende combinatie:
secur32.dll => van eigen hd
svrapi.dll => van internet (dll-files.com)
ndis.vxd => eigen hd
ndis2sup.vxd => eigen hd
ndiswmi.sys => eigen hd
vnetbios.vxd => eigen hd

krijg ik nog steeds dezelfde foutmelding, waarin vermeldt wordt dat er een fout is opgetreden, en dat ik eventuele resten vna vorige installaties moet verwijderen (is niet zo vermeld maar wel de strekking ervan).

nu mijn vraag............ hoe krijg ik mijn adsl modem weer up and running? ik heb de helpdesk gebeld, maar daar werd ik niet veel wijzer van (had ik kunnen weten misschien). Ik heb het gevoel dat er nog resten van de "oude" installatie opstaan, maar ik weet niet hoe ik daarvan kan komen... win opnieuw installeren met risico's van dien? of iets anders?

(blijf het vreemd vinden dat de bestanden niet op mijn win98 cd staan... eventueel iemand die ze mijn kan mailen die op zijn cd staan: davidvdheiden@hotmail.com)

degene die mij kan helpen ben ik eeuwig dankbaar!

wellicht kun je bij Hardware het usb apparaat verwijderen en via de cd van ericksson de software verwijderen (als die optie naar voren komt). trouwens, wellicht is een usb-kaart met extra poorten een optie voor je? desnoods een hupje? woon je dichtbij Hoorn, heb ik nog wel zo'n kaartje voor voor 0 centen.

bij de hardware komt hij niet meer naar voren, en die optie m.b.t. software krijg ik helaas niet...

ik ben verder geen expert, met name de "hub" vat ik even niet....

ik kan eventueel windows 98 opnieuw installeren. Probleem is dan wel dat ik waarschijnlijk ook de instellingen kwijt ben van mijn analoge modem dan? dan ben ik helemaal ver van huis...

kleine toevoeging: tijdens de setup vraagt hij om bestanden vanaf de win98 cd, maar als ie die niet kan vinden geeft hij als zijn pad een map in windows op, uit mn hoofd iets met options, voor het eerste bestand.

zouden ze hierin moeten staan, officieel (oftewel, opnieuw win installeren?)

moet ik wel zeker weten dat ik mn analoge verbinkje kan blijven aangaan, is mn enige houvast nu...

Geplaatst door davidoz2

ik ben verder geen expert, met name de "hub" vat ik even niet....

Ken je een dominostekker voor electriciteit. dus je steek deze in het stopcontact, en je kan drie stekkers daar in plaatsen. Een hub is juist hetzelfde, maar dan voor USB. De USB stekker in 1 van usb ingangen en je kan dan naargelang de hub 2 of 4 poorten aansluiten. Dus in totaal heb je dan 3 of 5 poorten.

Heb je wel een cd-rom van windows98 se? Oftewel, tweede editie?
Je kan misschien wel de instellingen van je analoge modem op papier zetten (inbelnummer,wachtwoord,gebruikersnaam) Ik neem aan dat je wel een cd-rom hebt van je analoge modem?
Dan zou je in het uiterste geval win98 opnieuw kunnen installeren.
Wel een backup van alle belangrijke zaken maken natuurlijk. Moet nu naar m'n werk, ik kijk later nog even op het forum.

net weer half uur met helpdesk aan de tel. gezeten, maar die meneer wist mij te vertellen wat ik al wist....

mijn idee nu: als ik nu een los modem erbij koop (wel usb, mijn middelen zijn niet erg hoog), van een ander merk, en die installeer?

dan omzijl ik toch alle problemen met dit modem, en kan ik weer adsl-en?

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan