Modem in bridge

Status
Niet open voor verdere reacties.

xLuttie

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
6 jan 2013
Hallo,

Ik heb een EVW320B modem van Ziggo, de instant messaging komt regelmatig vertraagd aan. O.a. het versturen van berichten op WhatsApp duurt lang. Ik heb op enkele fora gelezen dat het in bridge mode zetten van het modem het probleem zou verhelpen. Hierbij ben je dan (volgensmij) wel de WiFi mogelijkheid kwijt. Ik heb een WR841N router hier nog liggen. Kan ik deze zo configureren, dat ik deze als Access Point gebruik, ik mijn PC op de LAN poorten kan gebruiken (van de wr841n) en de mobiele telefoons via het WiFi gedeelte van de wr841n?

Groetjes

Niet helemaal. In bridge mode is het modem volledig transparant als het ware. Je zult dan zelf voor een router moeten zorgen voor zowel bekabeld als draadloos. Doe je dit niet dan hangt je pc rechtstreeks aan het internet zonder enige vorm van bescherming.

Ik heb hier dus een WR841N router liggen. Het modem (EVW320B) wil ik in bridge zetten. En daarachter een TP Link router plaatsen. Die zowel LAN als WLAN gebruikt kan worden.

Wat moeten de instellingen zijn op router? DHCP aan/uit? Aansluiten op LAN of WAN poort etc?

ik kan je helpen maar dan zal je wel duidelijker moeten zijn zo kan ik er niet veel van maken

Als mijn modem in bridge mode gaat, wat moeten dan precies de instellingen zijn om de router als AP te kunnen gebruiken.

gewoon zoals normaal dhcp aan en de kabel in de internet poort wan geloof ik

De router blijft gewoon de router, wel "radio" in het modem uitzetten naast op bridge zetten.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan