Modem in startpositie

Status
Niet open voor verdere reacties.

pa3ajt

Verenigingslid
Lid geworden
8 sep 2000
Na het opstarten van een PC hier, verschijnt de inbelverbinding. Ik kan dus kiezen voor een verbinding maken of niet. Gebruikt wordt een standaardtelefoonmodem onder Windows 98. Het is volgens my geen dialer, maar ergens moet uitstaan dat hij meteen wil gaan bellen. Waar stel ik dat in?

Kijk eens bij IE -> Extra -> internet opties -> verbinding. Vink daar aan " nooit een verbinding kiezen"

Ja, maar dan krijg ik het inbelscherm niet meer als ik Internet Explorer activeer. Het inbelscherm moet dus tevoorschijn komen als ik IE aanklik of OE en dus niet automatisch bij het opstarten

Waarschijnlijk zal er dan toch een programma zijn welke om een verbinding vraagt na het opstarten.
Misschien een virusscan?
Iets wat updates checkt?

Nu ja het is het één of het andere. Maar normaal gezien, als je IE aanklikt, zou toch je inbel verbinding moeten te zien zijn.

Dus maw. je klikt IE aan. Dan krijg je toch een melding "offline werken" Kijk dan eens even onderaan je sys tray, of er daar geen "inbelverbinding" open staat.

Norton Antivirus, als ik die aanklik komt het scherm van de inbelverbinding ook. VirusUpdate, denk ik. Maar als ik die uitschakel, wordt mijn antiviruslijst niet meer bijgewerkt...

Ah, dat is het. Zeker niet uitschakelen. Maak dan gewoon verbinding, als je updates binnen zijn, en geinstalleerd, sluit gewoon je verbinding, als je die niet meer nodig hebt. Dat is het probleem met een inbel verbinding.

Maar mijn eigen mening. Zou je niet overstappen naar ADSL of KABEL. Nu betaal je inbelkosten + internet verbinding. Neem nu: je zit gemiddeld 1 u op internet. Kosten: 1.5€ / u X 30 dagen= 45€

ADSL kost voor mij 35€/maand en ik kan 24/24 zoveel doen wat ik wil en is daarbij 10X sneller.

Maar ja, dat was maar een tussendoortje.

Dat advies van je is duidelijk. Deze PC is echter van een kennis die misschien een keer in de week (of zelfs minder!) dat ding aanzetten voor een mailtje of documentje. Vandaar deze Win 98 met modem en HetNet...
Toch blijft het vreemd: voorheen kwam hij niet met dat scherm. Overigens heb ik wel NortonSystemworks 2002 naar 2003 gebracht. Misschien is die verandering juist voldoende om telkens die inbelverbinding te laten verschijnen. Ook ontdekte ik dat bij 2002 de autoprotect niet ingeschakeld stond. Dat heeft dus geen zin en zorgde er misschien voor dat de inbelverbinding toen niet automatisch opstartte. Ik hoopte aanvankelijk om door ergens eenvoudig een vinkje weg te halen of juist te plaatsen het probleem zou zijn opgelost. Ik laat het nu maar zo. Die enkele keer moeten ze de inbelverbinding maar gewoon annuleren en verder gaan met wat ze willen doen.
Bedankt en tot de volgende keer.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan