Modem installeren

Status
Niet open voor verdere reacties.

jaccorip

Gebruiker
Lid geworden
17 jul 2009
Wie kan mij helpen?
Ik heb een ander modem gekocht maar kan 'm niet installeren.
Alle lampjes branden groen behalve het lampje van het internet.
Het modem heb ik gereset naar fabriekswaarden.
Wat zie ik over het hoofd?
Het is een Zylex modem en nu heb ik een speedtouch 510

Lukt het je wel om in het menu van je modem te komen? wellicht dat je daar nog wat provider instellingen moet doen?

Ja, het lukt mij wel om in het menu te komen, maar kan niet vinden waar ik die gegevens van mijn provider in moet vullen.

Het geeft idd en idee. Ik ga er later mee aan de slag en hou je op de hoogte of het is gelukt. Voorlopig bedankt voor je reactie:thumb:

welke provider heb je?

Ik heb PLANET als provider (een aantal jaar geleden veranderd in kpn)

Heb je die nieuwe modem zelf gekocht og gekregen van kpn?

Kpn zet in in de nieuwe modems de dingen vast. Je hoeft niets in te stellen dan.

Heb je internet plus bellen of apart s je adsl van elkaar? (ik neem aan dat je adsl heb?)
Met een internet plus bellen abo heb je een andere modem, die het telfoon signaal als voIP doorgeeft. Als je adsl apart heb, dan kun je wel makkelijker zelf een modem aanschaffen.

Ik ben misschien wat onduidelijk geweest: momenteel heb ik een speedtouch 510 (van planet) en ik wil die vervangen door een Zylex P-2602HW-D1A. Deze heb ik van een vriend en die had 'm via telfort gekregen.

aha ;) ja das precies andersom ;)

In dat geval is dat het zelfde, is die modem geschikt voor het type abo dar je heb?

En wrm vervangen? Onthou dat, mocht er iets zijn, je geen ondersteuning krijgt van kpn.

Ik heb nu alleen een adsl abo. Geen bellen/televisie oid. Ook niet nodig.
De rede van vervanging is dat ik behalve een vaste aansluiting op mijn desktop nu ook een draadloos internet signaal op mijn laptop voor in de tuin wil ontvangen.

ok. Volgens mij kun je dan ook je bestaande moden houden, en vervolgens die andere erbij hangen voor je draadloos signaal.. Maar kmoet zeggen dat ik da zelf nog niet eerder heb gedaan. kweet wel dat het kan.

Helemaal Perfect!:thumb:
Het is eigenlijk heel simpel, door de zylex erbij te hangen is het gelukt zonder verder gedoe. Naast de speedtouch had ik nog een router staan met een aantal poorten. Één van die poorten was nog ongebruikt en daar heb ik nu die Zylex aan gehangen.

Ik heb nu draadloos signaal op mijn laptop.

Bedankt voor de hulp!

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan