Modem loopt vast bij gebruik limewire

Status
Niet open voor verdere reacties.

gerrit de 2e

Gebruiker
Lid geworden
18 aug 2004
Zodra Limewire een tijdje aanstaat zakt mijn internetverbinding in elkaar. Eerst valt msn weg, en even later heb ik helemaal geen verbinding meer.
Als ik het modem reset is alles weer normaal.
Mijn modem is een linksys WAG54GS en ik ben gewoon via een netwerkkabel verbonden met het modem.
Weet iemand of ik iets im mijn modemsetup moet instellen of veranderen? Of is het een ander probleem?

Bvd

In Limewire kun je via Extra naar Opties. Schakel bij Snelheid de Ultra Peer functie uit en bij Download geef je minder dan 100% (50%?). Nadeel is dat je downloads via Limewire langzamer worden, maar je andere Internetgebruikers krijgen wat meer ruimte.
Maar wil je Limewire goed gebruiken, dan moet je hem helemaal opengooien en al je andere Internetgebruikers stilzetten.

Heb ik gedaan.
De snelheden had ik handmatig al bijgesteld.
Nu heeft ook betreffend vinkje niet geholpen.

Helaas

Laatst bewerkt:
Ik heb bandbreedte zat. Dus dat is het probleem niet. Met eMule down ik ook 150 kbps zonder dat mijn verbinding dichtgeknepen wordt. Zodra ik in Limewire wat zoek of download gaat het fout.

PS Als ik limewire gebruik heb ik eMule uitstaan. Ik ben bang dat het met bronnen en limieten te maken heeft, en die kan je niet handmatig regelen bij Limewire.

Je kunt in Limewire bij Voorkeuren, Snelheid e.d. wel wat regelen. Maar misschien moet je je modem resetten en je LAN-netwerverbinding herstellen.

Haal de voeding van je modem af en sluit hem weer aan na 10 seconden, wacht tot alle leds weer branden.
Ga op je PC naar Netwerkverbindingen en klik rechts op het icoon van je LANverbinding en klik op Herstellen. Herstart je PC. Werkt het nu wat vlotter allemaal?

NB: De Eigenschappen van je LANverbindingen horen er uit te zien zoals op bijgaande afbeelding. (Het "normale TCP/IP-protocol is net niet zichtbaar.)

Bijlagen

• LANEigenschappen.jpg
    LANEigenschappen.jpg
    52,1 KB · Weergaven: 37
Het vinkje bij bestands en printerdeling heb ik weggehaald. M'n modem reset ik al een keer of 10 per uur...:(
Kijken wat er nu gebeurt.

Bestandsdeling moet je natuurlijk nooit inschakelen als je in een P2P-netwerk gaat hangen.
Kan een kwaadwillige overal naar binnen bij jou.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan