modem meer dan 1 meter van ISRA punt?

Status
Niet open voor verdere reacties.

Rickei

Gebruiker
Lid geworden
19 mei 2008
Berichten
35
volk,

ik heb internet van telfort aangeschaft, ontvangen en aangesloten. het probleem is nu echter dat het modem schijnbaar binnen 1 meter van het ISRA punt moet staan. Ik woon in een studentenhuis en dit ISRA punt is in de kelder terwijl ik een aantal veridepingen hoger woon. probleem is nu dus dat de draadloze verbinden niet of nauwelijks mijn pc's bereikt. Hoe kan ik dit oplossen. kan ik een kabel trekken van isra punt met een versterker oid??

hoop op een oplossing aangezien ik hier enorm van baal.

groet,
rick
 
Of er iets met een versterker werkende te krijgen is, weet ik eerlijk gezegd niet.
Wat iig wel zal werken, is wanneer je een UTP (netwerkkabel) van het modem naar je kamer trekt en daar een acces point op aansluit.

bv deze linksys

mvg leo
 
bedankt leo! aanvullende vraag. Ik heb een wireless modem gekocht/gehuurd van telfort. Is er een mogelijkheid om een nieuw modem (goedkopere) te kopen die aante sluiten in de kelder en het draadloze modem als acces point te gebruiken of heb ik voor spek en bonen dat (duurdere) wireless modem gehuurd/gekocht??
 
Dat wordt een lastiger verhaal en (veel) goedkoper dan de linksys kom je dan niet uit.
Misschien kun je bij telfort terug naar het goedkopere modem?
Nou ja. dat zal wel niet ben ik bang voor.
 
Binnen 1 meter is niet absoluut noodzakelijk. Wat wel moet is: Voor het modem mogen geen aftakkingen zitten. Het modem/splitter moet dus het eerste apparaat zijn na het ISRA punt.
Je kunt dus in de kelder je splitter ertussen doen en vanaf daar een goede tel. kabel naar boven trekken.
Bij mijn vader is dit al jaren zo , eerst met adsl en nu met adsl2+.
Je kunt wel iets aan snelheid kwijtraken, maar aangezien je draadloos werkt zal dat ook wel meevallen.
Oh even voor de duidelijkheid bij mijn vader zitten er dus 2 verdiepingen tussen de splitter en het modem.En de splitter is het eerste apparaat wat er aan het isra punt zit.
 
1 meter is niet noodzakelijk,sterker nog een beetje dubieus.Hoeveel meter zou je moeten overbruggen ?
 
dat 1 meter is mij vertelt door de telfort medewerker. heb de tip van petje uitgevoerd en het werkt!!hartstikke bedankt!!:thumb:
 
Oké dan. Veel plezier ermee.:thumb:

Zet je de vraag nog even op opgelost? (onderaan)
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan