Modem met motorolo chip

Status
Niet open voor verdere reacties.

P@sbeer

Terugkerende gebruiker
Lid geworden
25 nov 2001
Ik ben op zoek naar een driver voor een motorola modem. Tenminste ik denk dat het een motorola is. Op de modemkaart zelf zit een chip met motorola erop.
Maar nergens drivers te vinden die werken.
Enig idee waar nog meer drivers te vinden zijn. Of een generieke driver

Voor welke Windowsversie? Staat er een type op die chip waarop Motorola staat?

Tibor,

voor windows 98 , en er staat alleen op de chip dat ie van motorola is , verder dus niets

Is niet van mij persoonlijk maar van een vriend van min zwager, dus de communicatie loopt via via

Er staat op de kaart helemaal niets van een aanwijzing of zo? Werkt niet makkelijk dan :(

Ook geen FCC-code? Je kunt het modem wel met een standaard driver van Windows gebruiken, werkt dan alleen niet op volle snelheid.

Ik heb op mijn werk nog nooit een modem gehad waar echt geen enkel getalletje op stond gebakken. Dus vraag hem eens om goed te kijken of er ergens een getalletje staat.

Misschien zit er op de chip ook een stikkertje, verwijder deze, hieronder zit meestal de code waarmee je de juiste driver wel kunt vinden.

nee zelfs geen stickertje oid, hij heeft alles afgezocht kwam dicht bij een 56 A (Of zo) maar ook die werkte niet

en op een windows driver werkt ie ook niet.

zal m ff bellen om te vragen of ie ook kapot is, want daar ga ik nu aandenken , omdat ie ook onder win-drivers niet werkt

maar onder XP wordt ie wel herkend, maar dan stopt ie bij het inbellen

mijn voorstel koop een nieuwe voor een paar €'s

hebben jullie nog site waar ie nog kan zoeken, welke hij al heeft gehad weet ik niet dus alles is welkom

Als winXP hem herkend, hoe staat hij dan genoteerd in app.beheer.

Misschien kan je deze proberen deze is i.e.g voor een motorola modem ....,

http://www.e-tech.nu/

Modemdownloads .....

PCI56MO PCI-modem
Motorola modem Aansluitingen voor hoofdtelefoon / speakers en microfoon
Motorola modem Connectors for voice and microphone

Bestand: File: Versie: Version: Opmerkingen: Remarks:
Driver, Windows 95 / 98 (ME) Universal build 80.5,
19 July 2001 Eerst oude driver verwijderen via Configuratiescherm -> Software, of via 'Motorola / SM56'. Remove current driver first, at Control Panel -> Software, or 'Motorola / SM56'.
Driver, Windows ME Universal build 84.41 Eerst oude driver verwijderen via Configuratiescherm -> Software, of via 'Motorola / SM56'. Remove current driver first, at Control Panel -> Software, or 'Motorola / SM56'.
Clean-up utility, Windows 95 / 98 / ME 2 January 2001 Klik hier voor de bijbehorende documentatie Click here for documentation
Driver, Windows NT4 Build 83.6, 2 Jan 2001 - -
Driver, Windows 2000 Build 83.28, 2 Jan 2001 - -
Driver, Windows XP 1 nov 2001 Bij sommige modems met SPK and MIC aansluiting dient u QoS bij de inbelverbinding uit te schakelen Disable QoS in dialup-networking for some models with SPK and MIC connector
Setup, Linux Build 5.1 Setup-file, verzorgd door Motorola, de chipsetfabrikant van het modem. Motorola heeft een officiële RedHat-certificering, maar levert geen support bij deze driver; wij kunnen in navolging van Motorola dan ook geen support op deze Linux-driver verlenen. Lees s.v.p. de bijbehorende opmerkingen! Setup file, supplied by Motorola, the modems chipset manufacturer. Motorola does have an official RedHat certification, but does not provide any support with this driver; therefore we cannot provide any support with this Linux driver either. Please read the remarks for this driver

Mazzel,

Mike

opgelost,
via ME (Jawel ME:D ) is het probleem opgelost

dank allen

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan