Modem moet in com 4 i.p.v. 1

Status
Niet open voor verdere reacties.

Mirandaonline

Gebruiker
Lid geworden
20 jun 2003
Hoe vertel ik de computer dat de modem in com 4 zit in plaats van 1? (of andersom kan natuurlijk ook, maar volgens mij is het 4)

Pentium 1
windows 98

Ik meen dat interne modems op com1 en com3 mogen. Externe modems op com2 en com4. Dat moet je instellen als je je modem "configureert"

Ik word gek van die computer. Het is een interne modem, die ik op com1 had geplaatst. Hij staat echter ergens anders op com4.

Laatst bewerkt:
Kun je niet in je configuratiescherm ->modem -> eigenschappen veranderen dat hij op com 1 moet? Je kunt ook bij apparaatbeheer com4 verwijderen. Dan kan hij hem daar ook niet meer toewijzen. Meestal heb je aan max. 3 compoorten genoeg.

wat je misschien ook zou kunnen proberen is binnen apparaatbeheer com 2 (/4) "uit te schakelen", dus niet verwijderen, daarna de installatie v.d. modem ongedaan maken en dan de pc opnieuw opstarten. Je dwingt de modem zodoende om naar 1 te gaan (/ 3).

Daarna zou je 2 ( / 4) weer aan kunnen zetten.

configuratiescherm - systeem - hardware apparaatbeheer en binnen apparaatbeheer rechtsklikken op een com poort en dan kiezen voor "uitschakelen"

rechtsklik op modem en dan "installatie ongedaan maken"

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan