Modem niet herkend na systeemherstel

Status
Niet open voor verdere reacties.

Dovoda

Gebruiker
Lid geworden
1 mrt 2008
Ik heb op mijn computer een nieuwe XP geïnstalleerd.
Dit heb ik niet met de originele cd gedaan die bij de computer zat, maar met een geleende cd.

Nu is alles goed ge-upgrade, alleen de internetmodem wordt niet herkend.

Bij 'Netwerkverbindingen' staan geen LAN verbindingen meer, wat voorheen wel het geval was!

Ik denk dat de modem opnieuw geïnstalleerd moet worden, maar hoe doe ik dat?

Ik heb de router ook al gereset, dus daar ligt het probleem niet.
Inloggen op de router via 192.168... lukt niet omdat er geen LAN verbinding herkent wordt...

Goedemiddag,

Je hebt toch wel alle hardware drivers ook geïnstalleerd zoals chipset netwerk driver etc.

De installatie voer ik uit bij een kennis. Ik ga er zo weer heen.
Het merk van de computer is mij een beetje onbekend.
Tijdens het opstarten zie ik Foxconn en American Megatrends staan.

Daarom kan ik nu ook (nog) niet meer informatie geven.

Ik denk dat de netwerkadapter niet is geinstalleerd na het systeemherstel.
Zodra ik zo naar de kennis ga zal ik laten weten wat ik bij Apparaatbeheer zie staan.

Maar ik heb daar geen internet dus zal ik proberen via mijn telefoon op dit forum te kijken.
Daarom kan ik daar ook geen drivers downloaden. Daarom probeer ik het nu thuis te doen...
Dan neem ik vanaf thuis enkele installatiebestanden mee om de netwerkadapter te installeren...

Hoi,

Of nu even aan de kennis vragen welk moederbord hij heeft en de drivers bij jou downloaden en op een usb stick zetten is den k net zo makkelijk zo niet makkelijker.

Ps zie dat je dit al van plan bent even niet goed gelezen:o

Laatst bewerkt:
Oke, dan zal ik even moeten bellen en uitleggen wat ze moeten dan...

Hoe kan ik de juiste informatie los krijgen van een computerleek?
Hoe komen zij makkelijk te weten welk moederbord ze hebben?
Het is te ver om even heen en weer te rijden eigenlijk.

En ik moet eerlijk toegeven dat ik ook niet weet welke informatie ik nu nodig heb en hoe ik tot die informatie kom...

Dus misschien een andere vraag:

Waar staat de informatie op de computer die ik nodig heb om de juiste drivers te kunnen downloaden?

Hoi,

Ja neem aan dat ze wel weten of het een merk pc is dan even merk en type vragen is het geen merk pc dan zullen ze de pc even open moeten maken en visueel op het moederbord kijken naar merk en type maar ik las volgens mij in je bericht van 16.28 dat er Foxconn gezien werd dus er zal een Foxconn moederbord in zitten alleen dan even het type zoeken staat meestal wel op het moederbord.

Oke dank jullie wel voor de snelle reacties! Ik ga het proberen!

Nog één vraagje: is er een bepaalde software die herkent welke drivers er in de computer zitten?

Dan wil ik die software thuis downloaden en bij de kennis draaien om te zien welke netwerkkaarten erin zitten (maar blijkbaar niet geïnstalleerd zijn)

Hoi,

Ja maar dan moet je weer heen en weer met pc wizzard zou je kunnen kijken welke hardware er in de pc zit denk dat dit het makkelijkst is

Oke bedankt! Die had ik ondertussen al op een usb gezet...

Ik houd jullie wel op de hoogte, nu op naar het slachtoffer!!

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan