Modem niet te vinden / geen verbinding meer

• Onderwerp starter Onderwerp starter PJH
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.

PJH

Gebruiker
Lid geworden
15 mei 2001
Hoi,

Vooraf wat algemene info:
internetverbinding: xs4all adsl lite
modem: speedtouch home van Alcatel

Na een update van Zone Alarm weigert mijn modem elke medewerking. Internetten lukt dus niet meer. Hij komt telkens terug met de melding dat hij geen verbinding kan maken.

Wat heb ik gedaan? Met de helpdesk van xs4all gebeld en het volgende geprobeerd: ZA gedeïnstalleerd, modem gereset, alle kabels uit modem gehaald en na enkele uren opnieuw aangesloten. Niks helpt. Wanneer ik via de commandprompt probeer te pingen naar mijn modem lukt dat niet (time out en loss van 100%). Hij lijkt het modem niet te zien.

xs4all zegt dat mijn modem kapot is (of de kabel tussen het modem en de pc).

Het zou kunnen maar ik vind het wel heel opvallend dat hij er ineens mee ophoudt na een upgrade van zone-alarm. Alle lampjes branden gewoon en mijn LAN-verbinding werkt ook gewoon.

Maar goed, voordat ik een nieuw modem aanschaf: heeft iemand nog andere tips voor mij? Wat zou ik nog meer kunnen proberen om mijn modem aan de praat te krijgen.

Alle tips/suggesties zijn welkom!

Veel dank,

Pieter

Even een ander PC

En als je er even een andere PC aan hangt met een andere UTP kabel.

Eric.

P.S. Je mag mijn laptop wel lenen.

Ja, mijn modem aan een andere pc. Ik zit nu even bij mijn ouders op de pc. Wanneer ik mijn modem aan deze pc hang, verknoei ik dan niet hun eigen adsl-verbinding? Veranderde instellingen etc.?

Ja dat zou kunnen

Maar dat kan je toch weer terug zetten ?

Eric.

XP herstelpunt maken.

Nog even uitvinden hoe ik dat doe (ik heb nog nooit wat met xp gedaan) en dan ga ik morgen mijn modem maar eens mee hiernaartoe nemen.

Bedankt,

Pieter

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan