modem not responding

Status
Niet open voor verdere reacties.

luden

Gebruiker
Lid geworden
25 dec 2001
ik heb win xp pro en een usb-adsl modem (eicon). Normaal als ik win opstart komen er 2 groene pijltjes van de modem in de taakbalk. Nu gebeurt het regelmatig dat deze rood blijven en als ik er met mijn muisaanwijzer ga boven staan krijg ik de tekst "modem is not responding". Soms is het opgelost als ik herstart soms niet. Bij apparaatbeheer vind ik dan mijn modem ook niet meer terug. Wat zou het probleem kunnen zijn? Misschien een defect in de modem zelf?

hoi,

om te beginnen zou ik de modem verwijderen en de nieuwste driver installeren, let wel, eerst de software er opzetten en dan de modem pas inpluggen na herstart ( bij mij toch, is eicon adsl diva )
Vanaf toen werkte ie zonder haperen..........

Hmmm.....

Je kunt, als het een USB apparaat is, ook de stekker er even uithalen wacht dan 10 seconden en doe hem er weer in. Vaak installeert hij zichzelf dan weer. In ieder geval kan je hem dan meestal wel gebruiken.

drivers heb ik al geupdated en dat helpt niet. Ik heb nu wel eens geprobeerd om hem in een andere usb poort te steken. Ik heb nl al gehoord dat het een probleem zou kunnen zijn van stroomvoorziening door het moederbord en dat een andere usb poort dit zou kunnen verhelpen. Klinkt dit aanvaardbaar of dit is onzin. Ik ben het in ieder geval aan het proberen. greetz

voorlopig geen problemen meer. We zullen nog maar ff afwachten. ik heb nog wel een vraagje: als ik naar apparaatbeheer ga en zo naar mijn modem staat daar onder de eigenschappen bij energiebeheer: de computer mag dit apparaat uitschakelen om energie te besparen. kan ik dit zonder problemen zo laat staan of vink ik dat beter uit?

de computer mag dit apparaat uitschakelen om energie te besparen. kan ik dit zonder problemen zo laat staan of vink ik dat beter uit?

Deze optie gebruik je vaak voor een laptop , je kan hem gewoon uitvinken

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan