Modem of router? Ziggo?

Status
Niet open voor verdere reacties.

paulomaldinie

Gebruiker
Lid geworden
11 jun 2012
Hallo,
ik heb gister gebeld met Ziggo en heb me internet abbonoment verhoogd naar Z2 ipv Z1.
Aangezien het Internet thuis niet meer vol te houden is.
Nu werd mij verteld dat ik een gratis installatie kreeg van iets, alleen ik herinner me dat ze zeiden modem.
Alleen onze routeer is al 5 jaar oud en ik denk dat het juist daar aan ligt dat het internet zo traag is.

Dus nu de vraag;
Wat gaat Ziggo precies bij mij installeren? een router, een modem of beiden?
Kheb amper bereik 10 meter vanaf de routeer momenteel, erg hinderlijk.

welk modem heb je nu van ziggo.
als je iets nieuws krijgt dan is het een modem/router in een.

ja kheb een edumax router en een wel nieuwere modem. kweet niet welke. maar die router is al 5 jaar oud...
en ik krijg idd iets niuews van ziggo. dus alles in 1 router/modem? oké

als je een router van ziggo krijgt is dat tegenwoordig inderdaad een integrated (service) router. alles dat je nodig zal hebben zit hier al in van modem tot draadloos toegangspunt.

Ik denk dat het probleem met het bereik hiermee ook wel verholpen zou kunnen worden, waarschijnlijk zal het bij de configuratie liggen van de huidige router.
wat ook zou kunnen is dat het aan de locatie waar je je router hebt neergezet ligt, waar is dit?

als het enige wat je doet internetten is(of ook tv kijken/bellen) is er niets mis met de nieuwe router die je van ziggo krijgt.
als je genoodzaakt bent wat geavanceerdere acties te ondernemen als het instellen van een vpn netwerk via de router of hosten van services is het verstandiger een losse router te nemen, omdat ziggo veel functies in de bruikleenrouters heeft afgesloten.

router staat achter de tv op de middelste verdieping.
verder hebben we in t huis:
2 computer op de midden verdieping.
1 computer boven.
en het aller belangrijkste mijn computer. op de onderste verdieping. hemelsbreed ongeveer 10 meter vanaf de router.
Ik wil gewoon altijd goed, stevig, niet haperend bereik hebben. Ik download verder met nieuwsgroepen. En vind 1 mb/sec wel voldoende. Kneem aan dat ie dat wel haalt.

Eens? of wat is jullie mening?

in theorie zou je met ziggo z2 een snelheid van 3,75 mb / s beloofd worden.
een hele vooruitgang dus, de router moet deze snelheid makkelijk halen, anders bieden ze deze niet bij het abonnement aan.

kijk das prima hoor. Ik haal nu met downloaden soms maar 500 kb/sec.
En me bereik valt steeds weg, wat egt vervelend begint te worden.
Weet iemand hoelang ze toevallig bezig zijn met dat insaleren van die spul?
Kheb afspraak van tussen 8-12 s'ochtends. En moet egt om 12 uur weg.
iemand?

als je een beetje handig bent heb je het in 10 minuten allemaal draaiend. in principe is het heel eenvoudig, het zou in 5 minuten of minder kunnen.

ik weet niet wat die installateur doet, misschien maakt deze zijn tijd nog af met een gesprek of kijkt deze nog even naar de configuratie( is vooraf al ingesteld, maar ter verbetering van het draadloos signaal kunnen er nog wat aanpassingen gedaan worden).

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan