modem ok (?), maar geen pagina's

Status
Niet open voor verdere reacties.

pa3ajt

Verenigingslid
Lid geworden
8 sep 2000
Heb in een reserve-pc hier thuis (doet het prima in m'n netwerk, ook met internet) een modem geplaatst en geinstalleerd met originele software. (56 k Ambient-HAM op Com 4). Dat installeren ging zonder problemen.

Bij het inbellen en controle van loginnaam en wachtwoord gaat alles goed, maar het vinden van de gevraagde internetpagina niet. Ook andere pagina's niet. Dus wel de verbinding maken: groene monitortjes naast klok, maar bij de details zie ik maar enkele honderden bites bij zenden en ontvangen staan. Omschakelen naar de netwerkkaart geeft onmiddellijk internet (bij internetopties kies ik dan bij tabblad verbindingen "nooit een verbinding kiezen").

Ik heb slechts 1 inbelverbinding ingevoerd met telefoonnr, loginnaam en wachtwoord en die ingesteld als standaard en gekozen voor "altijd mijn standaardverbinding kiezen". Ik dacht dat ik wist wat ik deed, maar 't werkt dus niet.
De diagnostische test van de modem gaat ook goed: bij de optie "meer..." test hij hem en geeft netjes al die AT-codes weer.

Systeem is een pentium 1 met win98se en ie 5.

Ik denk dat er ergens een vinkje teveel of te weinig staat, maar welke? Heb van IE al gekozen voor de default-instellingen, maar zonder resultaat. Dat die modem zo weinig zend en ontvangt is denk ik ook niet goed. Die modem moet wel goed zijn (dacht ik...)

Wie heeft het verlossende woord?

Graag jullie reacties!

Zijn de juiste DNS-servers ingevuld? Kan je bijv. wel e-mailen?

Groetjes,
Bennie

Opgelost

DNS e.d. waren ok.
Door de TCP/IP protocollen (Configuratiescherm - Netwerk) te wissen en daarna opnieuw te installeren, was het probleem opgelost.
Voor iemand die hetzelfde wil bereiken: niet de TCP/IP van de netwerkkaart, maar van de externe toegang verwijderen en opnieuw installeren. Cd van OS bij de hand houden.

Bedankt ieder voor de suggesties.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan