Modem onvindbaar!!

• Onderwerp starter Onderwerp starter Mauk
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.

Mauk

Gebruiker
Lid geworden
13 aug 2001
Hallo,
Waarschijnlijk is dit een klassiek probleem!!
Ik heb een 56k interene modem in m'n computer gezet, maar deze wordt niet gevonden wanneer ik de computer deze laat zoeken (detecteren). De muis zit op COM2. Misschien moet deze naar COM1 (hoe dit moet weet ik helaas niet). Ik heb ook geprobeerd COM2 via de BIOS uit te schakelen, maar dan doet de muis het niet meer. Ik weet zeker dat de modem niet stuk is. Er zal vast wel een trucje zijn. Wie kan mij helpen??
Groetjes,
Mauk.

Internet modem? Dan zit ie niet op een compoort maar in een (wit) pci slot..........je zou is een ander pci slot kunnen proberen.

Je kan ook is handmatig zoeken........

welke windows versie heb je?

Laatst bewerkt:
bedankt voor reactie

Ik zal kijken.
Ik gebruik (nog steeds!) Win95.
Ik zou eventueel over kunnen stappen naar Win98.
Mauk.

oei 95 daar heb ik nooit mee gewerkt. Geloof wel dat het niet plug and play is. In sommige gevallen is het zo dat het "laatste' pci slot gedeeld word met een isa. Al er bv nog een geluidskaart in het isa slot zit dan werkt het pci slot niet.....
Dan zou je het isa slot even leeg kunnen laten en dan nog is proberen.

succes

Bedankt voor alle reacties!!

Ik zal alle suggesties opvolgen!!
Zodra ik meer weet zal ik meteen reageren.
Het gaat om een oude pentium 1 met een 200MHz processor. Ik zal eerst een ander "slot" proberen.
Groetjes,
Mauk.

ISA-slot

Hallo,
De modem zat in de onderste ISA-slot. In de een na onderste zit de geluidskaart. Ik heb de modemkaart in de nog lege ISA-slot boven de geluidskaart geplaatst, maar opnieuw wordt de modem niet herkend! Het is me wel gelukt de muis op COM1 te zetten (vraag me niet hoe), maar ook dat heeft niet geholpen. De muis zit nu weer op COM2 (zoals oorspronkelijk) en de modem heb ik weer in de onderste ISA-slot gezet. Ik kan natuurlijk wel de geluidskaart in een ander slot zetten, maar is dit zinvol? Er moet toch een of handigheidje zijn. Via de BIOS heb ik al meerdere keren beurtelings de 2 COM-poorten uitgeschakeld, maar ook dit hielp niet. Ergens is er toch steeds een conflict!
Groetjes,
Mauk.

Laatst bewerkt:
het staat echt los van je com poort hoor !

Een isa slot moet volledig gevuld worden door de kaart dat geld ook voor een pci kaart in een pci slot. pci kan niet in een isa slot dus. wat ik je aan raad is alleen even het modem in het isa slot te laten en verder de pci sloten leeg te laten. Ga dan is via de eigenschappen van deze computer naar app beheer en dan naar hardware. Als het zo heet hoor in 95. Staan daar dan uitroep/ vraagtekens?

Als dat zo is zou je is via de eigenscahppen van dat app moeten kijken of je het stuurprogramma kan bijwerken. Misschien met de 95 cd-rom

Als dit toch ook allemaal niet werkt dat vrees ik dat ik je niet verder kan helpen.

succes

Bedankt Harmen voor je reactie

Het gaat om een ISA-modem (Rockwell, 56k). Ik zal vanavond verder puzzelen (ik moet nu werken!). In ieder geval bedankt voor de info.
Mauk.

Heb je MMX ? Anders gaat het interne modem niet werken. Zonder MMX zal je een externe 56K modem moeten gebruiken.

MMX

Mijn computer heeft wel MMX.
De modem zou het moeten doen, maar waarschijnlijk heb ik zelf in de BIOS zitten prutsen waardoor de COM-poorten "in de knoop" zitten (vermoed ik). Het blijft een rare geschiedenis. In ieder geval iedereen bedankt voor alle tips tot nu toe. Hopelijk komt er nog iemand met de gouden tip.
Mauk.

Het bios kan je altijd weer naar " default" terug zetten.

succes

BIOS

Ook dat heb ik geprobeerd!!
Ik heb ooit ergens gelezen dat je via de BIOS 1 v.d. 2 COM-poorten moet uitschakelen zodat de modem zelf een COM-poort kan "maken" (maar ook dit heeft niks opgeleverd). Wie weet gaat het om iets heel doms dat ik over het hoofd zie. In ieder geval bedankt!
Mauk.

Laatst bewerkt:
Andere modem

Ik heb ondertussen een andere ISA-modem (33k, ook van Rockwell) in de onderste ISA-slot geplaatst. Maar ook deze is "onvindbaar". Dus het blijft allemaal een raadsel.
Mauk.

Heb je de originele drivers van dit modem ?
Anders zou je deze eens op moeten zoeken en een handmatige installatie moeten doen. Dus installeren nieuwe hardware, Windows niet laten zoeken naar Plug en Play maar kiezen voor de optie "heb diskette".

Modem wordt wel door computer gevonden

Hallo,
Ik heb ontdekt dat m'n computer wel de modem vindt nadat deze verwijderd is bij config.scherm / modems (na herstarten). Maar wanneer ik de modem verwijder, dan verwijder ik ook ongewild "Wave Device for Voice Modem" (WDVM) bij config.scherm/ systeem / app.beheer/ "besturing voor geluid, video en spelletjes"!!!. Dus wanneer na herstarten de computer de modem heeft gevonden (5614Jx(G) Internal Modem), dan vindt ie ook (opnieuw) "WDVM" en raakt daardoor "alles in de knoop" (denk ik). De modem zit op COM1 (de muis op COM2), maar COM1 ben ik ondertussen kwijtgeraakt (!!). Het lukt me ook niet COM1 terug te krijgen. Het is me tussendoor 1x gelukt de modem aan de praat te krijgen, maar toen begon de computer opnieuw over WDVM (met alle gevolgen van dien). Volgens mij ben ik nu wel heel dicht bij de oplossing. Maar ik zit nu in een vicieuze cirkel!!! Wie kan mij helpen???
Mauk.

Als je de juiste drivers hebt dan zullen zowel het modem als de bijbehorende (!) WDVM juist geinstalleerd worden

Klopt inderdaad

Hallo Maxscavenger,
Dat klopt inderdaad (zo'n vermoeden had ik al). Ik heb de juiste driver(s) gedownload en deze ook laten installeren. Maar bij "config.scherm / app.beheer / systeem" ontbreekt bij "poorten" COM1!! Hoe moet ik dan (via "Nieuwe hardware"??) een nieuwe COM-poort installeren? (zonder conflicten). Of is dit niet nodig??
Groetjes,
Mauk.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan