Modem probleem met poort80

Status
Niet open voor verdere reacties.

Webster18

Gebruiker
Lid geworden
31 aug 2007
Hoi,

Ik probeer een kleine homeserver op te zetten en gebruik daarbij Windows Home Server.
Mijn probleem is dat ik mijn server niet extern kan benaderen. Niet via de ingebouwde tools van Windows Home Server in elk geval.
Heb portforwarding in de router actief staan.

Probleem lijkt is de ADSL modem te zitten, blijkbaar blokeert die alles wat voor poort 80 binnenkomt. Ik heb een Scarlet Box (heb al in het forum andere posts gezien hierover maar die brachten geen oplossing).

Met www.watismijnip.be gechecked en daar krijg ik : poort 80 is gesloten.

Hoe krijg ik dit open? Enige suggesties?

indien je zeker weet dat je de betreffende poort hebt doorgelust en deze port ook op de webserver open staat,...... Zou ik eens contact op nemen met je ISP.

Er zijn isp's die ongevraagd inkomende poorten blokkeren.
Zo had ik ooit een sendmail server thuis staan, sinds ongeveer een jaar terug blokken nagenoeg alle isp's poort 25. Zou me niks verbazen als ze meerdere poorten dicht zetten.

Sterkte

Scarlet blokkeert poorten

Helaas, ik heb inderdaad contact genomen met mijn ISP (Scarlet) en zij blokkeren alle poorten voor inkomend verkeer. Kwestie van geen server te kunnen draaien want daar hebben ze natuurlijk een speciaal (en erg duur) abonnementje nodig.

Triestig in 2008 dat providers niet met hun tijd mee zijn. Microsoft Home Server is toch echt geen uitzonderlijke software om als particulier te draaien.

nu is het aan jouw de consument,..

mijn advies abonement opzeggen (met duidelijke rede) en een pakketje nemen bij een isp die dat wel doet. Ik heb na een "internet+bellen" frustratie bij de kpn een pakket bij upc genomen.
Werkelijkwaar ideal, in de winkel contract getekent, met kabelmodem onder m'n arm naar huis en binnen 5 minuten internet,tv en bellen. En kabelmodem die 1:1 je verkeer doorlust dus geen eindeloze router interfaces meer(wel goeie firewall draaien op je server/router dus!)
En er zullen ongetwijfeld andere isp's zijn die dit ook kunnen leveren.

Geluk!

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan