modem probleem?

Status
Niet open voor verdere reacties.

Rave32

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
25 mei 2007
Hallo allemaal,

Ik heb vorige week een nieuwe kabel modem gekregen van provider caiway
i.v.m het verouderde type die ik had,genaamd terayon,de nieuwe modem is een webstar.
Nu is het probleem dat sinds die modemruil ik geen goede verbinding krijg met
een nieuws server,het exacte probleem is dat wanneer ik een download start ik wel verbinding hebt maar na een seconde of 5 zakt de snelheid weg tot 0
en dan na enige tijd krijg je de melding error time out could not connect to server
of unable to authenticate,recheck your download quota,username and password.
nu heb ik gebeld naar caiway en ik heb helemaal geen download quota oftewel ben vrij om te downloaden via een fair use policy en ook het ingegeven gebruikers naam en password zij ok.Na enige communicatie bleek caiway een klein probleem te hebben met hun server dus dat zou het moeten zijn,maar na een aangekochte bundel van 1 maand bij usenet heb ik het zelfde probleem en deze loopt niet via de news server van caiway.....ook hiebij zijn de verkregen naam en password ok.
Nu denk ik zelf dat het toch iets is aan de modem of aan de instelling ervan maar ik ben een leek in dit soort dingen.
De programma's die ik gebruik zijn grabit of newsleecher .
En ik heb wel gewoon internet verbinding en downloaden met andere programma's gaat prima.
Heeft iemand een idee hoe dit komt of waar dit aanlegt en me kan helpen via deze weg?
alvast heel erg bedankt!

kan zijn dat het modem een ingebouwde hardware firewall heeft
Een poort openen van betreffende udp of tcp bied dan uitkomst

ok,en weet jij hoe ik dt precies moet doen?

ik heb er weinig verstand van

alvast bedankt

ok humpe bedankt,ik ga het eens proberen,ik heb alleen geen draadloos netwerk
is dat dan niet erg?

welnee, als je computer er rechtstreeks mee vebonden is, kan je zo in de modem komen. (weet ik van een speedtouch van me vader)

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan