modem-rangebooster-expander en nog iets identificeren

Status
Niet open voor verdere reacties.

edegids

Gebruiker
Lid geworden
15 nov 2000
Hoi!

Ik probeer een problematisch netwerk van iemand anders te verbeteren. Het gaat om een appartementencomplex. Internet komt binnen via een gewone modem, gaat dan bedraad naar een Linksys RangeBooster (tevens router), dan draadloos naar een Linksys Expander. Tot zover heb ik alles kunnen identificeren en in kunnen loggen. Valt niet mee om alles goed in te stellen (alles zit ingebouwd, probeer maar eens bij de resetknop te komen), maar het lukt.

Het probleem zit 'm erin dat er in het netwerk (zelfde netwerknaam) nog een component zit waarvan niemand weet wat het is en waar het is. Ik zie het alleen met het programma WiFi Channel Spread. Ik heb namelijk de RangeBooster en de Expander naar een ander kanaal gezet, maar nu zie ik dus een derde apparaat dat op het oude kanaal blijft.

Hoe kan ik achterhalen op welk Ip-adres dit apparaat zit? Kan ik achterhalen wat voor apparaat het is? Ik kan het nl wel gebruiken als toegangspunt, maar ik weet het ip-adres van het apparaat niet om in te kunnen loggen.

Overzicht:
modem - ipadres geen idee, ook niet zo belangrijk
Linksys RangeBooster/Router - ipadres bekend - channel 9
Linksys Expander - ipadres bekend - channel 9
nog iets - ipadres onbekend - channel 6

Het lijkt me dat het niet zo moeilijk moet zijn, maar ik kom er niet uit. Is er iemand die me kan helpen?

Groet,
Esther

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan