modem router en 2 gewone routers ( 8 pc's)

Status
Niet open voor verdere reacties.

ElineK

Gebruiker
Lid geworden
21 feb 2005
wij hebben een modem router met 4 uitgangen en 8 pc's. Op 2 uitgangen hebben wij elk een linksys router aangesloten. Netwerk ingesteld maar wat wil nu het geval? De computers op dezelfde linksy router zien elkaar wel, maar computers op verschillende routers zien elkaar niet. De firewalls op de routers hebben wij uitgezet, maar dat biedt geen soelaas en verder zou ik geen opties weten die ik zou moeten in of uitschakelen zodat de routers elkaar zien.

Waarom gebruik je niet gewoon een switch met 8 of meer poorten?

Waarom gebruik je niet gewoon een switch met 8 of meer poorten?

Omdat de modemrouter in de patchkast staat en daarvan via de goten 1 kabel naar lokaal 1 gaat en 1 kabel naar lokaal 2. In lokaal 2 hebben we een switch neergezet ipv een router, in lokaal 2 moeten wij die router blijven gebruiken omdat wij draadloos internet nodig hebben en geen tweede switch hebben

de oplossing is denk ik het uitschakelen van DHCP op je tweede router. dan zal hij naar alle waarschijnlijkheid router 1 gebruiken voor het toewijzen van netwerkadressen, zit iedereen in hetzelfde domein (subnet) en is alles opgelost!

eventueel moet je op router 2 wel nog even aangeven waar de DHCP-server zit. dat is in dit geval het IP-adres van de andere router

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan