modem/router pakt ADSL niet

Status
Niet open voor verdere reacties.

Muesli

Gebruiker
Lid geworden
10 sep 2006
Halo,

Ik heb een nieuwe router/modem gekocht (ASUS am604g), dit omdat ik mijn oude setup met eerst een modem en dan een router zat werd. Nu heb ik alleen het probleem dat de nieuwe router/modem niet het internet op wil.

Ik heb alle instellingen van mijn oude modem overgenomen en ingevoerd in de nieuwe. Ook de gebruikers naam en wachtwoord meerdere keren opnieuw ingevoerd en netjes elke keer de modem/router opnieuw geboot.

Ook als ik het kabeltje uit de muur in de modem/router plug krijg ik geen lampje dat er een link is.(DSL kabeltje RJ-11)

Weet iemand wat het probleem kan zijn en/of heeft iemand al ervaring met dit type modem/router?

Alvast Bedankt!

Het MAC adres van je oude modem is bekend bij je provider. Plaats je zomaar een nieuwe modem, dan gat dat niet werken.

Wat je kunt proberen, is je oude situatie terug aansluit, en dan start / cmd / ipconfig /release
Dan de hele boel afsluiten, ook je pc.
Nieuwe spullen installeren, en dan de boel herstarten.

Lukt dat niet, neem dan kontakt op met de helpdesk van je provider.

Ipconfig release en dan alles aansluiten lukte niet.

Ik zou dus eventjes de helpdesk moeten bellen of ze mijn MAC adres willen veranderen in de nieuwe?

Soms kan zo'n router/modem aan de WAN/DSL kant ook MAC adressen 'clonen'/faken. Dan kun je daar het MAC adres van je oude router inzetten, en dan heb je geen problemen meer met het registreren van het nieuwe mac adres. Helaas is de handleiding van je router/modem niet te vinden, dus moet je zelf in het boekje aan de slag.

Tijs.

Ik heb net met de planet service desk gebeld en die vertelden mij dat ze het MAC adres niet bijhouden met hun adsl paketten. Dus moet het toch een instelling zijn van de router/modem.

Omdat de informatie over dat modem op de Asus sites alleen maar verkoopgerelateerd is, raad ik je aan om contact op te nemen met de leverancier.

Eventueel reset je het apparaat naar Fabriekswaarden, en begin je opnieuw. Kijk in de handleiding hoe dat moet.

Tijs.

Ik heb het nu opgelost door de DHCP op de router/modem uit te zetten. De oude modem op de nieuwe geplugd en daar de DHCP aan te zetten. Nu doet alles het zoals ik wil. Maar ik zal toch kontakt opnemen zoals je zei met de leverancier.

In iedergeval bedankt!

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan