modem/router

Status
Niet open voor verdere reacties.

paulusje

Gebruiker
Lid geworden
22 apr 2004
hoi

heb een modem router van linksys en die moet ik op gaan zetten om op het tiscali netwerk te gaan want mijn zyxel is overleden.
Maar ik weet de instellingen niet is tis nou pppoe of pppoa en vpi/vci8/48 of 0/35 en multiplex vc of llc.

de helpdesk man heeft weleens tegen mij gezegd dat als ik van modem verander ik ongeveer een uur moet wachten eer ik weer signaal heb (klopt dit??) ivm met toewijzing ip ofzo

Tiscali is :

Encapsulation = 1483 Bridged LLC
VPI = 0
VCI = 34

Verder moet je icm mac adres registratie idd 1-2 uur wachten.

was nu idd na 5 min online
maar het lijkt wel of de verbinding steeds aan en uit gaat want de ene keer start expl wel en een tel later niet?
en me zoon wordt ook steeds uit een spel gegooid en krijgt te zie u heeft geen verbinding
heel vreemd want met de instelling bridged hoef je niet always on aan te klikken

de kids kunnen niet met msn online hij geeft aan geen internetverbinding
moet ik soms in de router iets aanzetten ik kan daar niets over vinden:o

ik werk via netwerkkabels lagen er toch al dus ben ik er maar mee door gegaan
ik wordt er ook om de min ofzo van het net afgegooid lijkt et wel iedere keer is de verbinding weg met downen

de linksys eraf gegooid wnt hij gaf geen inernet verbinding meer
zyxel er weer op gezet en op het forum hier ff nagelezen hoe ik erin kom.
de fabriek geeft aan 192.168.1.1 in typen in de browser maar dat lukte niet.
hier nagelezen en via ipconfig blijkt dat de het gateway nr steeds veranderd en als ik dat intyp kom ik er wel in maar die router staat op routing en niet op bridge (vreemd toch)

heb net de helpdesk aan de lijn gehad
*****s spreken elkaar tegen
volgens hun kan als je in bridge mode opereert en er meerder pc een ip aanvraag doen gaat niet
of je moet alle pc's speciaal configureren nou heb ik dus de oude router er aangehangen in routing mode en gaat et rede;ijk

Weten ze wel over welke vorm van bridge ze praten ?

Verbindingstype of de manier waarop je modem werkt ?

ik had een enorme L L aan de lijn die wilde mij ff afbekken.
als me contract is afgelopen rot ik op bij tis
Ik heb nu de zyxel weer aan de praat had alleen 2 pc's via een switch op et net gezet en dat gaf een ip conflict.
heb inmiddels ook weer eens de linksys geprobeerd maar daar kreeg ik na 10 min nog geen adsl signaal op.
Ik had gister gebeld over dat uur wachten en toen zeiden ze dat dat niet meer nodig was dat je direct signaal moest hebben en niet meer op een nieuw mac adres hoeft te wachten.
ff afwachten hoelang de zyxel et vol gaat houden.
Ik had vanaf mijn router altijd 1 kabel omhoog lopen en toen een extra router geplant en van daar af weer 2 pc's maar dat ga ik nu ff veranderen dat ieder een eigen kabel heeft want dat met die losse switch werkte ook niet

volg je et nog???
ik leg et graag uit om de mening van een expert te horen.

Tja die arme helpdesk mensen weten soms niet waar ze het over hebben,maar de vraag is of je ze het kwalijk kunt nemen als ze bijv geen opleiding krijgen ?!

Geef eens een uitdraai van het commando ipconfig /all en plaats die even op het forum.
Zet 3 kruisjes achter de laatste 3 cijfers van je ip nummer als die zit in de range van bijv 84

mag jij ff uitleggen wat alles betekent vooral dat lease gedeelte
ik denk dat et fout was gegaan omdat ik na de router nog een switch /routeer had staan waar 2 pc's op tegelijk op stonden
Microsoft Windows XP [versie 5.1.2600]
(C) Copyright 1985-2001 Microsoft Corp.

E:\Documents and Settings\paul>ipconfig/all

Windows IP-configuratie

Host-naam . . . . . . . . . . . .: paul-b23eb56xxx
Primair DNS-achtervoegsel. . . . .:
Knooppunttype: . . . . . . . . . .: onbekend
IP-routering ingeschakeld. . . . .: nee
WINS-proxy ingeschakeld . . . . . : nee

Ethernet-adapter LAN-verbinding:

Verbindingsspec. DNS-achtervoegsel:
Beschrijving . . . . . . . . . . .:
Marvell Yukon Gigabit Ethernet 10/100/1000Base-T Adapter, Copper RJ-45

Fysiek adres. . . . . . . . . . . : 00-11-2F-DE-41-E6
DHCP ingeshakeld. . . . . . . . . : ja
Autom. configuratie ingeschakeld. : ja
IP-adres. . . . . . . . . . . . . : 192.168.1xxx
Subnetmasker. . . . . . . . . . . : 255.255.255.0
Standaardgateway. . . . . . . . . : 192.168.1.1
DHCP-server . . . . . . . . . . . : 192.168.1.1
DNS-servers . . . . . . . . . . . : 192.168.1.1
Lease verkregen . . . . . . . . . : dinsdag 3 januari 2006 17:38:26
Lease verlopen . . . . . . . . . : vrijdag 6 januari 2006 17:38:26

en staat alles nu goed?
ik heb maar weggehaald wat ik dacht dat moest

Je WAN setup in je modem (Zyxel 2602H(W)) is Routing - ENET ENCAP - LLC VPI 0 VCI 34
UBR en Obtain an IPadress (van TIS server) is dus dynamisch

StierHerman zei:
Je WAN setup in je modem (Zyxel 2602H(W)) is Routing - ENET ENCAP - LLC VPI 0 VCI 34
UBR en Obtain an IPadress (van TIS server) is dus dynamisch
ja heb ik ook gehoord van tis
maar de vraag over de instellingen was voor de linksys router

ik dacht hier toch echt antwoord te hebben gegeven op je eerste vraag. Je wilt verbinding maken met de server van TIS (ik ga ervanuit via het eigen netwerk van TIS) enwel met een andere modem-router dan de zyxel. Whatever, het is niet bridged maar routed en geen ppoa of ppoe maar ENET ENCAP. Maar ik herinner me nog van mijn poging om met een sweex universele modem-router (ipv mijn USB-modem toen van TIS) dat ik een bepaalde instelling niet kon maken en dat ik daarom geen verbinding kon maken met TIS.
Ik begreep dat daar je probleem lag. Hoe je verder je LAN instellingen maakt in je router is je eigen keuze. Of je daar gebruik maakt van DHCP of niet. Je hangt bij TIS in ieder geval aan een DHCP-server die jou modem voorziet van een IP en DNS adres. En eveneens als antwoord op je vraag voor die wachttijd.........Als je bij TIS voor de eerste keer aanmeldt op hun server (dwz met een nieuw MAC adres) dan kan het zijn dat je uiterlijk 2uur moet wachten. Ze hebben mij bij de helpdesk van TIS verteld dat de server om de twee uur aan nieuwe MAC adressen een IP adres toekent en daarna maakt het niet meer uit want dan is het MAC adres bekend in de server en hoef je niet meer te wachten. Ik heb dat namelijk ook een aantal malen meegemaakt met zyxel-modems die ik heb geplaatst.

good luck;)

in de linksys router zit idd wel een routed optie maar dan krijg ik niet de optie om ENET ENCAP te kiezen.
van dat mac adres had ik ook vernomen maar gister zeiden ze weer dat et achterhaalde info was.
de zyxel die er nu aanhangt staat idd zo ingesteld als jij gezegd hebt.
Maar die linksys heeft die optie niet toen heb ik em zo ingesteld als upsidaisy had gezegd en toen ben ik een tijdje online geweest maar bloede de verbinding langzaam dood.
als ik in de linksys de dhcp aan wil zetten vraagt ie om een ip ed.
daar ben ik net te veel leek voor.
maar ik wil de juiste instellingen voor de linksys graag weten voor als de zyxel et opgeeft

da's goe,

maar ik vraag me af welk universeel modem er (naast de zyxel) te configureren is voor een probleemloze verbinding met TIS.

StierHerman zei:
Whatever, het is niet bridged maar routed en geen ppoa of ppoe maar ENET ENCAP. good luck;)

Vergeet niet dat er verschil is tussen een verbindingstype bridged en bridge mode van de router.

Verder ziet je uitdraai er normaal uit.Ik zou me voor kunnen stellen dat er een firmware-update van toepassing is op de Linksys maar dat weet ik niet zeker,

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan