Modem / router

Status
Niet open voor verdere reacties.

lacarp

Gebruiker
Lid geworden
20 sep 2006
Beste,

Een vriend van mij heeft thuis een adsl verbinden, het is een wireless verbinding via een speedtouch modem (weet helaas op het moment het type nummer niet).

Nu doet de wirelles verbinding het niet meer, maar als je gewoon via een utp (straight thru) kabel verbind werk het wel helaas kan op die modem er maar 1 verbonden worden. Waar kan ik nou het beste gaan zoeken waar het aan ligt, of het ergens in de configratie zit of het modem gewoon corrupt is.

Volgens die vriend van me zat hij zij pc s'avonds uit en had toen nog gewoon internet en de dag erna niks meer (hij zou er niks aan gedaan hebben en ik denk dat ze ook niet zelf hebben liggen te klooien in de configratie.

Even voor de duidelijkheid de wirelles internet verbinden werkt op geen pc meer in het huis daarom lijkt het me dat het al niet aan de pc's ligt maar ik moet zoeken in de router.

Maar elke tip is toch van harte welkom.

Met vriendelijke groet,
Lars

controleer met directe aansluiting zonder het router wat het ip is dns gateway subnetmasker opschrijven of print screentje van maken en dan sluit je de router direct aan op je pc en ga naar het routerinstelling kijk of het ip subnet nr dns of zo aangepast is. is mij een paar keer overkomen kon opeens niet internetten door een verrandering van ip dns of subnetmask nummer zelfs een reset knopje werkte niet die reset knop moet je wel gauw indrukken en loslaten als je het ingedrukt houd reset het je hele router inclusief ip dns subnet nrs en wachtwoord reset ook. een router is eigenlijk illigaal alleen maar gehoord van iemand weet niet of dat zo is.

Laatst bewerkt:
Maar elke tip is toch van harte welkom.
In de sectie Tips & Handleidingen hier op Helpmij staat in de rubriek Netwerken een stukje over jouw probleem van Paul-RT.
Mocht dat niet afdoende zijn, kijk dan eens naar de andere tips in Netwerken.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan