Modem + Switch = geen internet

Status
Niet open voor verdere reacties.

Paul123

Gebruiker
Lid geworden
26 feb 2012
Hallo,

Ik heb een switch gekocht en die heb ik aangesloten aan de internet uitgang van de modem. Uit de switch heb ik 2 kabels uit een voor een tv decoder en een voor de router. Nu heeft de router wel internet en de tv decoder niet. Raar? Weten jullie een oplossing of moet ik een andere opstelling van het internet proberen?

Met vriendelijke groeten,

Paul

De originele poort op het modem waar het TV signaal op staat zal zijn ingericht voor digitale TV, daar staat geen internet op.

modem - switch - router
dat is je opstelling?
waarom die switch ertussen
modem zal van tele 2 zijn ?

of zeg ik nu iets vreemds.

Die switch heb ik er tussen gezet om dat de modem dichter bij de tv decoder staat. Want zo hoef ik gen kabel te trekken vanaf de router naar de tv decoder. nee wij hebben geen kpn, Ziggo

dan heb je dus een modem van ziggo en die gaat normaal geen tv signaal geven.
waarom moet er dan een internet kabel naar je TV.

ik heb zelf ook ziggo en begrijp nu jouw verhaal niet.
vertel waarom je internet naar de TV wilt hebben.

De modem geeft wel tv. Maar wij hebben een digitaal kastje waarmee je op internet kan en uitzending gemist e.d.kunt kijken. Maar hoe moet ik dan wel mijn internet opstelling neerzetten zodat de tv wel internet krijgt?

Laatst bewerkt:
weet je toevallig het merk en type van dat internet kastje.

Humax ihdr-5200c. Maar als ik een kabel leg vanuit de router naar het digitale kastje heb ik wel internet.

de humax heeft geen internet nodig.
dat is namelijke een digitale decoder met harddisk recorder.
Daar kun je uitzending gemist op kijken.
maar heb je op de binnenkomende kabel de aansluitkast wel vervangen door diegene die je bij je pakket hebt gekregen van ziggo.
Dat is namelijk een retour geschikte splitter.
vanaf dat kastje ga je met coax aansluiting naar je humax.
die stel je in voor jouw gebied van ziggo.
dan kun je in die humax uitzending gemist kijken.
Dit heeft echt niks met internet te maken.

alles is gelukt. Ik heb de router en de switch omgewisseld. Nu heb ik Modem is verbonden aan de router. Uit de router komen 2 kabels 1 voor de switch en een voor de digitale tv decoder. Aan de switch heb ik weer een pc hangen en printer. nu heeft alles internet.

mooi dat het gelukt is.

Status
Niet open voor verdere reacties.

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan