Modem valt uit wanneer gebeld wordt

Status
Niet open voor verdere reacties.

argos50

Gebruiker
Lid geworden
24 nov 2001
Goedenavond samen,

Ik heb een vraagje; ooit heb ik eens ergens veranderd dat wanneer je gebeld wordt het modem gewoon on-line blijft. Nu is het zo dat als iemand mij belt het modem van het internet afgaat en het telefoontje binnen laat. Kan iemand mij vertellen waar ik dit kan wijzigen.
Bij voorbaat dank.

Als je aan het bellen bent, kan niemand je normaal gesproken bellen, want dan ben je in gesprek n.l.
Of je hebt ISDN of wisselgesprek?

Ik heb geen ISDN maar bel gewoon in met een 56K modem.

Als je een gewone modem hebt, gaat je argument niet op, omdat je voor een ander in gesprek bent.
De telefoon kan dus nooit overgaan!!!!
Kijk eens bij Outlook of "de verbinding verbreken na zenden/ontvangen" staat uitgevinkt.

Dat stukje van mij gaat over een gewoon modem, maar met wisselgesprek. Voor het inbelnummer hoeft dan alleen #43* getypt te worden en dan zou het probleem opgelost zijn. Wisselgesprek hoef je geen ISDN voor te hebben, kan ook met 1 analoge telefoonlijn.

Groetjes, Tanja

baat het niet, schaadt het niet

Beste wajang,

Het lijkt mij zo supertoevallig dat telkens wanneer het modem zichzelf van het internet uitschakeld er 2 seconden later de telefoon overgaat. Het is echt zo, sterker nog; vroeger als ik on-line was en iemand mij belde, dan ging bij hem de telefoon van mij gewoon over, het was dan net alsof er niemand thuis was omdat niemand de telefoon opnam.

Ik geloof een hoop, maar dit niet. Het spijt me voor je.
Heb je Tanja's tip nog gelezen?

Daar zit ik nu ook de hele tijd op te wachten:D Ik weet bijna zeker dat dat de oorzaak is. Het hele verhaaltje in die link slaat op dit probleem.

Ik wacht met spanning af:p

@wajang. Ik had het vroeger ook hoor, dat als iemand mij belde dat ik van het net afge!@#$%^werd. Ik heb toen alleen wisselgeprek uitgeschakeld (ergens :o , weet niet meer waar) Maar dat van #43* zal wel weer nieuw zijn. Daarom ben ik ook zo beniewd.

Groetjes, Tanja

Ik ga het direct uitproberen. Jullie horen zo van me.

Yo Tanja,

Het werkt, ik heb net met m'n gsm proberen te bellen naar mijn eigen nummer maar nu gaf hij aan dat het bezet was. Ik vlieg er nu niet meer vanaf, bedankt voor deze geweldige tip.

Wajang, je kunt echt van me aannemen dat als ik hier in dit forum iets schrijf dat dit ook waar is. Het heeft namelijk geen enkel nut om wat onzin op te schrijven. Hier schieten we allemaal niets mee op.

Ik heb al heel wat rare dingen meegemaakt op computergebied, duzzzzzzzzzz

Mooi dat het werkt. Ik heb ook veel problemen meegemaakt op modemgebied, toen ISDN nu ADSL. Veel problemen zijn inmiddels herkenbaar geworden:D

Succes ermee:thumb:
Groetjes, Tanja

Gelukkig maar, maar je verhaal klopte m.i. niet.
Succes verder.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan