Modem werkt niet goed of de voeding is defect

Status
Niet open voor verdere reacties.

vdhoogte

Gebruiker
Lid geworden
14 mrt 2007
Geachte lezer,

Mijn modem heeft problemen. Het lampje van ethernet knippert en geeft geen of slechte internetresponse.
Volgens de beschrijving moet de lampje continu branden.
Ik heb een voeding van een ander apparaat gevonden en toen werkte het modem en het lampje knipperde niet meer.
Als ik het modem aan en uit zet gaat dit niet soepel, dus laat ik het modem nu permanent aan staan.
Dit is een oud probleem.

De voeding die ik nu heb aangesloten heeft een andere specificatie, kan dit problemen opleveren?
Specificatie van nu aangesloten voeding is : Out 13.5V 1500Ma VDC-MIN.
De specificaties van de oorspronkelijk voeding zijn: Output: 15V~1A.

Het verschil is dus 1,5V en 500 Ma.

Kan het modem stuk gaan of internetstoring geven?

Bij voorbaat dank voor een antwoord.
Vriendelijke groeten van Herman

Laatst bewerkt:
nee met deze specificatie gaat hij niet stuk,dus als het zo werkt is het ok
het zou wat anders zijn als je er 18volt op zou zetten:o

Bedankt Bertus

Bedankt Bertus, nu ga ik onderzoeken hoe ik deze vraag kan afsluiten.

Laatst bewerkt door een moderator:
Het lampje van het internet dient bij altijd te branden. Het lampje geeft aan of er data overdracht kan zijn. Je modem haalt soms bits op Wanneer 1 bits opgehaald worden gaat het aan. Hoe meer bits de modem op haalt hoe vaker het lampje brand. Als je modem meer dan 50 bits per seconden op haalt ziet het oog dat het brand. Maar soms haalt hij het op uit een buffer en brandt het even niet.

Wat voor modem heb je. Je modem kan namelijk een opstartfase en aflsuit fase nodig hebt. Dit kan je vergelijken met het afsluiten van windows pc via de officeele manier (start-> afsluiten-> computer uit zetten) Het houd kort gezegt in dat er verschillende , data processen uit of aan moet zetten.

Ligt aan de modem , modems worden wel met een goede configuratie op. met andere worden indien de voeding te zwaar ,meer vermogen heeft kan je de modem laten doorbranden.

Voor internet storign dien je echt bij de internet levencier te zijn, Vaak heb je de modem in bruikleen en kan je een nieuw van ze lenen

In je eerste bericht kun je de status van de vraag op "Opgelost" zetten.:)

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan