modem ziggo 'cisco EPC 3925' verbonden aan een sitecom wifi router x4 n300

Status
Niet open voor verdere reacties.

robink1982

Gebruiker
Lid geworden
26 feb 2013
hallo helpmij gebruikers.

ik heb de bekende ziggo modem cisco 3925.. maar zoals jullie denk ik al weten is deze niet zo goed, dus ik heb op advies van iemand een wifi router er aan gekoppeld. de sitecom x4 n300. ik heb van ziggo het 120 mb internet abbonoment. nou komt mijn vraag: het draadloos internet via de x4 n300 is nu lekker snel! alleen soms wil ik ook bekabeld downloaden maar dan haalt de x4 n300 maar 40mb! dat is traag aangezien het eerst zonder de extra x4 n300 router ik snelheden haalde van 80 a 90 mb. dus de conclussie mijn draadloos i-net is supersnel geworden maar mijn bekabeld internet is ongeveer de helf gedaald. enig idee iemand? hoe ik dit kan oplossen? alvast hartelijk dank voor jullie hulp.

groet robin.

Tip: om problemen te voorkomen (en mogelijk dat dit probleem er ook mee verholpen wordt), even Ziggo bellen en de modemrouter in bridgemodus te laten zetten (dus dat de modemrouter enkel als modem functioneert).

Verder behoor je via bekabeld natuurlijk hoger te kunnen halen. Al een andere kabel geprobeerd?

Tip: om problemen te voorkomen (en mogelijk dat dit probleem er ook mee verholpen wordt), even Ziggo bellen en de modemrouter in bridgemodus te laten zetten (dus dat de modemrouter enkel als modem functioneert).

Verder behoor je via bekabeld natuurlijk hoger te kunnen halen. Al een andere kabel geprobeerd?

ik snap je een beetje maar je bedoelt de ziggo modem dus in bridge modus laten zetten, maar werkt hij dan nog wel als ontvanger voor de tv?
ik heb echt alle kabels al geprobeerd. ik weet uit me hoofd denk ik dat de cat6 kabel het beste is maar daar heb ik het zelfde resultaat mee.
welke kabel denk je dat ik moet gebruiken?

de modemrouter verzorgt niet het tv-signaal.

Je moet voor de maximale snelheid inderdaad een CAT6 kabel gebruiken of een CAT5E

heb je de router(x4 n300) in bridgemodus gezet of via lan-lan poort op de ziggo modem/router aangesloten, want anders heb je twee routers achter elkaar, en dat werkt ook niet goed.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan