Modem zoek!

Status
Niet open voor verdere reacties.

Bazar

Gebruiker
Lid geworden
5 mei 2003
Ik heb de HD geformatteerd en Windows 98 SE opnieuw geïnstalleerd. Windows zoekt hardware en de ingebouwde Tornado 56k flex modem wordt niet exact gevonden. De aanbevolen aangevinkt en com2 aangegeven. Bij het maken van een verbinding de foutmelding 630 of 629 geen antwoord modem. De instellingen voor Hetnet zijn correct ingevoerd. Ook op de floppies waarop drivers staan kan Windows niets vinden. Hoe bekom ik herkenning door Windows. Ik kan mij overigens herinneren dat destijds bij de installatie een (virtuele?) com3 is aangemaakt door de computerwinkel. Heeft dat er iets mee te maken?

Vaak staan er meerdere drivers op een floppy, selecteer je wel het goede type?
Als je niet zeker weet wat voor type je precies hebt download dan even Everest.
Hiermee kan je precies zien wat voor hardware er in je pc zit.

De verkeerde com poort selecteren kan voor problemen zorgen maar dat is vaak nadat de modum correct geïnstalleerd is.

Ik heb het zip bestand gedownload, want ik zit nu op een XP machine. Maar de computer heeft gezocht op de flop, maar herkent geen driver voor het Moden. Ik meen dat het Tornado 56K, V90 flex is. Is deze specificatie te gering? Destijds moest je een flex modem hebben voor o.a. girotel.

Ik denk dat het een beetje te algemene informatie is.
Vaak kan je tijdens het kiezen van de driver ook nog handmatig op de floppy zoeken naar een bepaalt type, werk dat niet?
Zie je gelijk in de lijst welke soorten er op de flop staan.

Die floppies heb ik hier niet paraat. Bovendien denk ik dat mijn kennis van drivers niet zo ver gaat, dat ik dat kan zien. Ik bekijk ze en zal trachten aan te geven wat het is. Hopelijk kun je mij dan verder helpen.

Het kan soms best moeilijk zijn om de juiste te pakken te krijgen.
Als je de gegevens van Everest even goed bekijkt en tijdens de installatie (niet automatisch maar bijv. handmatig zoeken kiezen) van de driver even goed oplet wat voor types er tussen staan moet het altijd goed komen.

En ik ben gelukkig niet alleen op het forum :D

Ik heb de floppies bekeken. Opschrift van 1 is: Tornado SFM56-PR PCI Card; Windows 95/98 driver en Installation disk. Hierop staan dll bestanden en enkele virtuele apparaatstuurprogramma’s . Op de ander: Aanhef gelijk aan 1 en vervolgens op het etiket Windows NT4 Driver. Er staat 1 file op; namelijk winnt.exe. Zegt me allemaal niks.
Wel heb ik contact gehad met de winkelier. Die is inmiddels groothandelaar geworden en een baliemedewerker gaf aan dat Windows 98 van de vorige eeuw was en ze daar nagenoeg niets meer vanaf weten. Hij raadde aan via apparaatbeheer het modem te verwijderen en het moederbord moet geüpdatet worden. Lijkt me vreemd dat een moederbord na format ook verandert. Inmiddels heb ik het modem via apparaatbeheer verwijderd en ik heb nog GEEN stap genomen het modem op nieuw te installeren dan na het voorleggen van dit stukje proza. Hopelijk is er een antwoord.

Okay, dat lijkt me duidelijk.
Je hebt dus nu het type te pakken, mooi zo.
Win98 detecteert de modem niet uit zich zelf gaf je aan.
Wat ik dan zou doen -en dit klopt misschien niet precies want ik werk ook al jaren niet meer met 98- is inderdaad de modem uit apparaatbeheer verwijderen.
De pc opnieuw opstarten en wanneer windows nieuwe hardware bespeurt deze niet automatisch laten detecteren maar kiezen voor een apparaat uit de lijst selecteren, dus handmatig een apparaat kiezen.

Je bladert dan naar de floppy en als het goed is staat dan de SFM56-PR wel in de lijst.

Als Win98 niet een apparaat detecteert kun je altijd nog naar Configuratiescherm-->Nieuwe hardware, en dan ook zelf weer dat apparaat handmatig selecteren vanaf de flop.

Dit moet lukken dacht ik, zo niet hoor ik het wel weer, succes.

Die file komt zichtbaar op de flop niet voor. Ik heb het (zip)exe bestand van de andere flop uitgepakt en dan verschijnt een set-up en vervolgens een wizard die een nieuwe modem drive aanmaakt en noemt dan hetgeen jij schrijft namelijk SFM56 P. Op mijn computer kan ik niet verder gaan dan “wizard installatie modemkaart”. Anders heb ik een probleem.
Moet het na deze installatie oké zijn denk je? Moet ik dit eerst installeren VOOR handmatig selecteren van een modem in Windows. Dit type modem wordt niet genoemd. Een bijpassende zoeken?
Tweede vraag. Als ik via apparatenbeheer het verkeerde modem heb verwijderd is die dan ook echt verdwenen of zit er nog ergens een link.
Derde vraag; maakt het nog uit welke com-poort.
Sorry voor de impertinentie door zoveel vragen te stellen!!

Als het installeren van de driver werkt met een exe moet het ook altijd goed komen, tenminste wat jij hier beschrijft lijkt mij wel oké.

Als het op deze manier geïnstalleerd wordt hoef je naderhand ook niets meer te doen dacht ik.

Als het goed is, is de installatie nu klaar.

Als er nog een ander type in apparaatbeheer voorkomt kun (moet) je deze gewoon verwijderen, deze is dan ook echt weg.

Niet alle modems pakken gelijk de goede com-poort.
Vooral de wat oudere moeten soms nog wel eens handmatig ingesteld worden.
Dit is in apparaatbeheer meestal ook wel in te stellen.
Ga bijvoorbeeld eens naar de eigenschappen van de modem in apparaatbeheer en klik op de knop "instellingen opvragen".
Windows probeert nu met de modem te communiceren en op die manier kom je er wel achter of hij goed werkt of niet.

Het is me gelukt. Wel eerst alles formatteren, dus met een schone lei en vervolgens zoals jij hebt aangegeven. Er zaten nogwel een paar hobbels in maar ik heb verbinding. Internet explorer geeft wel een ander soort fout aan maar het loopt. Die vraag zal ik in een ander bericht stellen. In ieder geval hartelijk dank. Groet

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan