Modemrouter laten fungeren als router

• Onderwerp starter Onderwerp starter Gon
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.

Gon

Gebruiker
Lid geworden
6 jan 2007
Hallo,

Doordat het wifi signaal van mijn Ziggo modem te zwak is, heb ik er voor gekozen om er een router tussen te plaatsen. Na verschillende routers online vergeleken te hebben ben ik uitgekomen op de Netgear DGN2200. Vandaag is de router geleverd, maar al gauw kwam ik er achter dat er een DSL kabel bij is geleverd en het niet om een gewone router, maar om een modemrouter gaat. Nu vraag ik me af óf en hoé het mogelijk is om de modemrouter als router te laten fungeren.

Groet, Gon

Ik was al op deze link terecht gekomen, alleen is het probleem dat ik niet in de instellingen van de router kan komen. Ik kan wel verbinding maken met de router, alleen geeft deze dan aan dat er geen internet verbinding is. ("You are not yet connected to the Internet.").

Dat hoeft toch ook niet?
Jouw apparaat hoeft helemaal zélf geen Internet meer te hebben, want je gaat 'm daar niet meer voor gebruiken.
Je moet dus (voorlopig) alleen toegang tot de router hebben totdat hij is omgebouwd, en ook nadat hij is omgebouwd is je router geen router meer maar een switch/accesspoint geworden.

Tijs.

Laatst bewerkt:
Ik heb de modemrouter(Netgear) rechtstreeks op m'n Ziggo modem(Ubee) aangesloten. Wanneer ik m'n laptop draadloos met m'n modemrouter (Netgear) verbind en een browser open, komt onderstaand scherm tevoorschijn.
Netgear ModemRouter.png

Als ik 'No, I want to configure the internet connection myself' aanvink en op 'Next' klik gebeurt er helemaal niks en blijf ik gewoon op dezelfde pagina. En als ik op 'Yes' klik probeert hij verbinding te maken met het internet en verschijnt er vervolgens het volgende bericht op het scherm:
"No DSL Cable Is Plugged into the Router ADSL Port
Make sure that the cable is securely plugged into both the broadband modem port and the router Internet port.
After you have checked the DSL cable, click Try Again."

Het klopt dat m'n modemrouter geen internet hoeft te hebben, alleen lijkt hij dat wel aan te geven.

Laatst bewerkt:
Dat is wel heel inflexibel, helaas...

Enige optie die ik dan zo snel zie is iemand in jouw buurt op te zoeken met een ADSL abonnement en daar tijdelijk de router aan te sluiten op de telefoonkabel die uit de ADSL splitter komt, jouw werk te doen (DHCP afzetten, juiste LAN ip-adres instellen etc.) en hem dan weer los te koppelen.

Je kunt natuurlijk ook de routermodem terugsturen en (bijv.) een accesspoint kopen.

Tijs.

Kun je hem niet aan een draad hangen?
Van laptop/pc naar een van de poorten 1,2,3 of 4 van je netgear en dan met, ik dacht, 192.168.1.254 in de adresbalk in de router te komen?
Username en wachtwoord zijn dat niet admin en admin?
Maar die zijn wel in de handleiding te vinden.

Het probleem is dat tegenwoordig niemand meer ADSL heeft. Wel heb ik geprobeerd om de DSL kabel met m'n ziggo modem te verbinden door de DSL kant in de Netgear, en de LAN kant in de Ziggo modem te stoppen. Maar ook dit werkte niet.

Bedraad heb ik het ook al geprobeerd. Dan heb ik wel internet, maar kan ik de Netgear niet vinden. Het IP-adres waarop ik 'm normaal wel kan vinden (192.168.0.1) is niet bereikbaar. Ook ben ik de IP-adressen in mn Ziggo Modem langs gegaan onder DHCP Clients. Maar ook die adressen werken niet.

Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan