moden conextant

Status
Niet open voor verdere reacties.

duikertje12

Gebruiker
Lid geworden
27 jun 2004
Hoi redders in nood het volgende

Ik heb een modem gekregen type conexant rh56d-pci ik weet een oud pci kaartje maar voor het doel is hij nog goed genoeg. Ik heb de driver voor win98 op drivers. com gedownload. Als ik nu de pc opstart(win 98) zegt hij nieuw hardware gevonden etc en dan gaat het hele verhaal verder met instaleren en als ik dan vervolgens de lokatie op geef van de driver zegt de pc geen drivers gevonden. Als ik dan vervolgens via config- scherm in win 98 moden instaleren doe vind hij wel de driver en instaleert hij ook de moden, ik kan vervolgens ook conmuniceren met de moden via de optie in het moden scherm diagniostic gegevens en dat gaat allemaal goed.Ik zie hier alle gegevens van de modem maar de modem wordt op com 5 geinstaleerd, terwijl 1 tm 4 vrij zijn. Als ik nu verbinding wil maken met i-expoler kan deze de moden niet vinden om dat de poort com 5 niet geopend kan worden. En nu loop ik vast, kan niemand mij helpen please anders en ik weer twee nachten aan het stoeien

ik herinner mij dat mijn connexant moest geinstalleerd worden via de inf file zoek of er ergens een inf zit in de zip die je gedownload hebt vervolgens pak je die uit.
vervolgens deze computer rechtse muisknop eigenschappen. en dan hardware apparatenbeheer.
en dan zoek je naar pci communication ofzoiets
daar rechtse knop eigenschappen. stuurprogramma stuurprogramma bijwerken en dan selecteer je die inf die je uitgepakt hebt.
Dit is de werkwijze voor xp omdat ik niet over 98 beschik op dit moment. Maar normaal moet het ongeveer hetzelfde zijn zeker in grote lijnen.

Geplaatst door lamp
ik herinner mij dat mijn connexant moest geinstalleerd worden via de inf file zoek of er ergens een inf zit in de zip die je gedownload hebt vervolgens pak je die uit.
vervolgens deze computer rechtse muisknop eigenschappen. en dan hardware apparatenbeheer.
en dan zoek je naar pci communication ofzoiets
daar rechtse knop eigenschappen. stuurprogramma stuurprogramma bijwerken en dan selecteer je die inf die je uitgepakt hebt.
Dit is de werkwijze voor xp omdat ik niet over 98 beschik op dit moment. Maar normaal moet het ongeveer hetzelfde zijn zeker in grote lijnen.

Volgens mij heeft de vraagsteller inmiddels geen probleem meer met het installeren opzich, maar meer met de configuratie.

Wat ik zo uit mn hoofd weet nog van telefoon modems, is dat hij op com 4 moet zitten. Volgens mij kun je dit instellen via configuratiescherm/modem

com4

Het klopt dat ik problemen heb met het instellen van de modem maar ik krijg hem niet anders dan op com 5 ik kan geen keuze maken welke com poort hij moet kiezen
. En vervolgens kan com 5 niet aangesproken worden baal baal. Dus alles jullie nog meer tips hebben zijn deze van harte welkom
:(

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan