• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Modules uit verschillende applicaties selecteren

Status
Niet open voor verdere reacties.

Unit4

Gebruiker
Lid geworden
30 sep 2003
Hallo kenners,

Het probleem is als volgt;
Ik heb in kolom a een lijst met klanten staan
Een klant kan op verschillende rijen staan omdat hij verschillende applicaties heeft.
Er zit dus ook een Kolom applicatie in
Verder zit er een kolom Modules in.

Ik moet nu bijvoorbeeld uit applicatie windows een module halen
en ook kijken of die klant de applicatie financieel heeft.

Het probleem is als ik uit de applicatie windows een module filter dat de rij van dezelfde klant met applicatie financieel vervalt.

Echter mag dit dus niet gebeuren dus ik moet een combi kunnen aanvinken op de een of andere manier maar niet als ik 1 punt selecteer dat de rest automatisch vervalt.

Ik denk dat ik het best een klant in dezelfde rij kan plaatsen. Een selectieoptie met als je de applicatie windows kiest je die modules ziet en als je de applicatie financieel ziet dat je de daarbijbehorende modules ziet.

Maar kan iemand mij hiermee helpen??

he tis een moeilijk probleem misschien is het verstandig om dit bestand zelf even te kunnen zien. Zet dan even je e mail adres neer?

Jullie zouden me een groot genoegen ermee doen!

mvg,
Ferran

Laatst bewerkt:
Een mogelijke oplossing:

Maak een nieuwe kolom A met deze formule:

=B2&H2

En maak nog een kolom bij waarin staat of een klant beide applicaties heeft, hiervoor kan je deze formule gebruiken:

=ALS(AANTAL.ALS(B:B;B2)=1;"Nee";ALS(H2="Cura for Windows";ALS(ISFOUT(VERGELIJKEN(B2&"Cura Financieel";A:A;0));"Nee";"Ja");ALS(ISFOUT(VERGELIJKEN(B2&"Cura for Windows";A:A;0));"Nee";"Ja")))

Ik snap wat je bedoeld

Echter snap ik het nut niet van de eerste formule

Ik heb een nieuwe kolom a gemaakt. Deze formule werkt aardig maar geeft dus nu 2 x ja waar 1x volstaat.
Ik had zelf nog een paar overbodige kolommen.
In de formule staat niks met rekeningbeheer..........

Wat voor formule zou volstaan als Ik Personeel en Rooster eruit wil filteren?

Ingrid bedankt en zal ook actief worden op dit forum in hoeverre mogelijk.

mvg,
Ferran

Laatst bewerkt:
Ja zover had ik het al :)

Ik denk inderdaad dta het maximaal haalbare is.

Het punt waa rik nog mee zat is dat Sommige namen er 2x instaan
Maar ik denk dat ik dat wel kan samenvoegen
Nu staat er bij een naam 2x ja terwijl 1 x voldoet.

Dit is echter een optimalisering maar zou mooi zijn als je een idee hebt hoe ik dat het best kan aanpassen hoor ik het graag nogmaals dank :)

mvg,
Ferran

PS: De meeste problemen zijn opgelost zet er ff een vinkje achter :) Dan kan ik makkelijker meehelpen met problemen oplossen .

Hallo Ingrid

Hoe doe ik ditzelfde bij bijvoorbeeld Personeel en Rooster??
Zou je mij de formule kunnen geven?

Bij Voorbaat Dank

mvg,
Ferran

Geplaatst door Unit4
Hoe doe ik ditzelfde bij bijvoorbeeld Personeel en Rooster??
Zou je mij de formule kunnen geven?
Als jij wat meer informatie kan geven misschien wel ja. Waar staan die velden?

In de Kolom Modules
Die ik inmiddels gefilterd heb
Dus in een rij kan het in Kolom Z en Kolom AB zitten
Maar in een andere rij in kolom Y en AA dit is varierend?
Zie document dat je al in je bezit hebt.

mvg,
Ferran

Volgende waarden staan in het document:

Y2: Wachtlijstbeheer
Z2: Bankverkeer
AA2: Budgetten
AB2: Facturering

rij 3: niets

Y4: Niet in gebruik
rest van de cellen leeg

rij 5 leeg
...

Wat er hier nu eigenlijk mee moet gebeuren begrijp ik niet hoor.

Ik heb niet het volledige document gestuurd.
Maar elke klant (rij) heeft dus een aantal modules
bijvoorbeeld Personeel en Rooster
Nu wil ik die klanten filteren die dat hebben.
Het is lastig om dit te doen via autofilter omdat ik dan verscheidene kolommen langsmoet.

Daarom zou het makkelijk zijn als ik in een kolom kon zien of een klant dit heeft. Ik wil maar een stuk of 4 koppelingen weten
Fin&Gelden
Personeel&Rooster

etc.

mvg,
Ferran

Hoi Kenners,

Ik heb dus een standaardexcel sheet die ik uitdraai vanuit een applicatie. Deze wordt automatisch geupdate.

Ik heb nu dus de nodige aanpassingen gedaan maar nu zou er telkens wanneer er een update plaatsvind ik dit weet meoten updaten. En De formule opnieuw moet maken opnieuwe moet autofilteren Alles opnieuw indelen.

Het is GEEN optie om dit standaard op te nemen en dus dat uitdraai vanuit de applicatie, omdat hetzelfde bestand ook voor andere doeleinden wordt gebruikt.

Me vraag is dus kan ik een macro maken of iets dergelijks dat als ik dit uitvoer hij weer naar het bestand gaat waar ik de extra kolommen in heb en formules en autofilter etc.

Of iets van een update knop kan hebben?

//opgelost door Jan Karel Pieterse //

mvg,
Ferran

Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan