• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Modulus 11 vraag

Status
Niet open voor verdere reacties.

arjan de knalle

Gebruiker
Lid geworden
8 mrt 2007
Beste mensen,
De kerst komt er weer aan en managers bedenken de meest gekke dingen om leuk voor de dag te komen. In het kader van een goed doel dient er een aceptgiro te worden gemaakt..
We hebben nog een paar duizend vel oude nota's met acceptgiro en die moeten worden opgemaakt.
Uit het klantenbestand heb ik NAW, bank en gironummers naar excel weten te exporteren.
Banknummers zijn een zelfcontrolerend nummer, dus hoeft alleen een 0 voor.
Bij gironummers dient er echter een controlegetal te worden toegevoegd uit de modulus 11 algoritme. Ik heb zelf al zitten freubelen maar ik kom niet verder om een hele reeks nummers (2.500 stuks) te verwerken. Bijgaand een beschrijving hoe de modulus 11 wordt toegepast.
Voor mij is dit behoorlijk complexe materie maar misschien weet iemand mij verder te helpen.
Alvast dank!

Bijlagen

• modulus 11.jpg
    modulus 11.jpg
    97,1 KB · Weergaven: 99
Modulus 11

Dank jullie wel voor de tips! Ik heb alleen op HelpMij gezocht onder modulus 11. Maar het magische woord is elfproef.

Dank jullie wel voor de tips! Ik heb alleen op HelpMij gezocht onder modulus 11. Maar het magische woord is elfproef.

Dat is een oplossing in JAVA en aangezien dit een Excelforum is kijken we niet verder dan Excel:p

Ik neem aan dat je vraag opgelost is en dat is het belangrijkste.

Gaarne de vraag dan op opgelost zetten.
Bvd.

Met vriendelijke groet,

Roncancio

Ik kom er toch niet uit.. ik ga voor de excel oplossing omdat ik daar enigzins in verder kom. Java is onbekend terrein voor mij. Deze http://www.templatebuilding.com/templatebuilding_wud-o35.html Excel oplossing krijg ik niet werkend.. Heb alles doorgetypt en in kladblok op 1 regel gezet maar helaas..hij geeft geen resultaat. Heb de formule in cel B1 getypt.

Ik neem aan dat je de formule hebt gekopieerd en geplakt.:shocked:
In bijgevoegd bestand staat in cel A1 een getal als tekst.
In cel B1 staat het getal dmv een formule.

Met vriendelijke groet,

Roncancio

Bijlagen

arjan de knalle, Ik heb voor de (mijn eigen...:D) lol ff de giro-berekening in VBA nagebouwd zoals die beschreven staat in je .jpg-bijlage. Zie daarvoor de functie '=giro()' in mijn voorbeeldbestandje.
Ik vraag me trouwens wel af waarom je dit nodig hebt. Je bent immers al in het bezit van de rekeningnummers! Dan kan je daarmee toch zo die girokaarten printen????

Groet, Leo

Bijlagen

Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan