• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Modus van een aantal werkbladen

Status
Niet open voor verdere reacties.

danvis

Gebruiker
Lid geworden
18 mei 2006
Hallo,

Ik wil de modus berekenen van "tekst" cellen in verschillende werkbladen. Ik heb reeds een (matrix)formule, zie onderstaand, deze werkt wel op 1 werkblad, maar helaas niet op meerdere werkbladen. Wie weet hoe de formule voor meerdere werkbladen moet worden?

Alvast bedankt voor de reactie.

{=INDEX(BEREIK;VERGELIJKEN(MAX(AANTAL.ALS(BEREIK;BEREIK));AANTAL.ALS(BEREIK;BEREIK);0))}

Kan je niet met referenties werken naar de waarden op de andere bladen, zodat alle cellen bij mekaar staan en de berekening kinderspel wordt?

Wigi

Wigi zei:
Kan je niet met referenties werken naar de waarden op de andere bladen, zodat alle cellen bij mekaar staan en de berekening kinderspel wordt?

Wigi

Wat bedoel je precies met referenties? 1 Werkblad aanmaken waarop alle cellen komen te staan?

Bijvb. als je de modus wil berekenen van cel A1 op 3 verschillende werkbladen, zou je in B1 van blad 1 een celverwijzing kunnen maken naar cel A1, blad 2. En in C1 van blad 1 een celverwijzing naar cel A1, blad 3. Dan gewoon formule van de modus toepassen op het bereik A1:C1 van blad 1.

Wigi

Dit begrijp ik, alleen heb ik 126 werkbladen en dit is dan nogal bewerkelijk. Of is er een methode waarmee ik de verwijzing simpel kan kopieren?

- Moet je deze modus berekening eenmalig doen of voor meerdere cellen op al deze werkbladen?

- Wat zijn de namen van de werkbladen? Ik bedoel, zit er een patroon in?

Het moet op meerdere cellen en er zit geen logica in de namen van de werkbladen.

vrgr
Danny

Danny

kan het bestand in bijlage je aan het werk zetten? Er staan getallen in cel A1 op elk werkblad. Dan wordt daarvan de modus berekend. Ik verwijs naar de A1 cellen via de INDIRECT functie.

Onthoud wel, de modus bereken je voor getallen, niet voor tekst.

Wigi

Bijlagen

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan