Modzilla?

Status
Niet open voor verdere reacties.

Jackazz

Gebruiker
Lid geworden
26 okt 2002
Hoi Hoi,

Ik heb vandaag ook maar eens voor het eerst Mozilla gedownload omdat ik er eigenlijk alleen maar goede verhalen over hoor. Wat ik tot nu toe heb gezien ziet er ook wel beter uit.

Nu mijn vraag: Als ik Mozilla opstart om te gaan surfen komt er eerst een geel vierkant scherm waarin staat dat je Mozilla opstart. Is dit scherm toevallig ook weg te krijgen? Want hierdoor duurt het opstarten onnodige langer voor mijn gevoel.

Thnx voor de reacties alvast.

PS. Ik gebruik Mozilla 1.7. De nieuwste als ik het goed heb.

PPS. Sorry tenopzichte van de Modjes als het bericht niet hier geplaatst dient te worden.

Laatst bewerkt:
Het is Mozilla.

En je kan in de tray een icon plaatsen zodat Mozilla altijd aanstaat.

Voordelen :

- Het start sneller op.
- Je hebt het startscherm niet meer.

Bedankt voor je reactie

Maar bestaat er helemaal geen mogelijkheid om op een andere manier het startscherm weg te krijgen?

Want ik wil mijn tray eigenlijk zo schoon mogelijk houden :)

Geplaatst door Jackazz
Hoi Hoi,

PS. Ik gebruik Mozilla 1.7. De nieuwste als ik het goed heb.

.

Hallo,

Mozilla 1.8 is de laatste volgens mij. daar draai ik mee, maar wat het verschil is met 1.7 weet ik echter niet.

MVG,

Mavaros

Is te doen, ik heb die splash in het verleden ook weggehaald, maar dat gaf alleenmaar problemen, bovendien weet ik niet meer hoe ik dat toen gedaan heb:o

Je zou iig wel de lichtere versie van mozilla suite, firefox en thunderbird kunnen bekijken, die hebben zo'n intro/splash niet. Deze werken naar mijn idee nog lekkerder dan de suite die je nu gebruikt.

Laatst bewerkt:
Geplaatst door mavaros

Hallo,

Mozilla 1.8 is de laatste volgens mij. daar draai ik mee, maar wat het verschil is met 1.7 weet ik echter niet.

MVG,

Mavaros

Lijkt me onwaarschijnlijk dat je Mozilla 1.8 gebruikt, want de recentste (die trouwens nog in de testfase zit maar al wel kan worden gedownload) is versie 1.7.

Van Mozilla Firefox is nu een testversie van versie 0.9 beschikbaar.

http://www.mozilla.org/

Ik heb nu Mozilla Firefox 0.8 gedownload en geinstalleerd. Deze start inderdaad sneller op :D

Zou iemand mij misschien kunnen uitleggen wat het verschil is tussen Firefox en Mozilla standaard?

Ik heb trouwens onder de balk waar je het adres in moeten vullen een lege balk staan. Waar eerst links richting de sites stonden van Mozilla. Weet iemand hoe ik die kan verwijderen?

Laatst bewerkt:
Geplaatst door buffy

Lijkt me onwaarschijnlijk dat je Mozilla 1.8 gebruikt, want de recentste (die trouwens nog in de testfase zit maar al wel kan worden gedownload) is versie 1.7.

Van Mozilla Firefox is nu een testversie van versie 0.9 beschikbaar.

http://www.mozilla.org/

Dat is niet waar wat je daar typt. Ik heb hem een dag of twee/drie gedownload via de site van mozilla. Het zou misschien wel een testversie kunnen zijn. Maar 1.8 draait toch echt op mijn systeempje.

MVG,

Mavaros

http://ftp.mozilla.org/pub/mozilla.org/mozilla/releases/mozilla1.8a1/

Laatst bewerkt:
Geplaatst door mavaros

Dat is niet waar wat je daar typt. Ik heb hem een dag of twee/drie gedownload via de site van mozilla. Het zou misschien wel een testversie kunnen zijn. Maar 1.8 draait toch echt op mijn systeempje.

MVG,

Mavaros

http://ftp.mozilla.org/pub/mozilla.org/mozilla/releases/mozilla1.8a1/

Ja, okee, als je die bedoelt: die versie 1.8 alfa is nog niet eens aan het bèta-stadium toe... Deze alfa-versie is echt bedoeld voor testers, niet voor 'gewone' gebruikers. Deze wordt dan ook niet op http://www.mozilla.org/ aan het grote publiek aangeboden.

Geplaatst door buffy

Ja, okee, als je die bedoelt: die versie 1.8 alfa is nog niet eens aan het bèta-stadium toe... Deze alfa-versie is echt bedoeld voor testers, niet voor 'gewone' gebruikers. Deze wordt dan ook niet op http://www.mozilla.org/ aan het grote publiek aangeboden.

Hallo,

Het is dan wel al een goede stabiele versie voor een testfase vind ik . Er valt goed mee te draaien, en ik ben nog geen "vreemde" zaken tegen gekomen. (Ik ben dan ook geen tester, of ontwikkelaar.).
:D

MVG,

Mavaros

Geplaatst door Jackazz

Zou iemand mij misschien kunnen uitleggen wat het verschil is tussen Firefox en Mozilla standaard?

Ik heb trouwens onder de balk waar je het adres in moeten vullen een lege balk staan. Waar eerst links richting de sites stonden van Mozilla. Weet iemand hoe ik die kan verwijderen?

Mozilla(suite) is een suite van alle proggies in 1,(browser, mail/newsclient, icr, html. kalender) firefox is enkel de browser uit dit pakket. (broncode van de suite is gebruikt om hiervan een standalone browser te maken.)

Mocht je de wens hebben... irc, kalender, andere handige/praktische extenties en ga zo maar door zijn in firefox zelf te installeren dmv xpi bestanden die je kunt openen in de browser. Nadat je FF dan herstart heb je zelf een onderdeel/features toegevoegd.(kind kan de was doen)

Vinkje weghalen bij >view>toolbars>bookmarks toolbar:)

Laatst bewerkt:
dankje wel voor de reacties.

Ik heb die balk nu mooi weggehaald. Ik ga Mozilla alleen voor de browers gebruiken dus dan heb ik genoeg aan alleen maar Firefox.

Ik vind het wel relaxed dat je zelf helemaal kunt bepalen welke knoppen er op de balken staan

Nog een vraagje.. jaja ik weet ut ik ben lastig vandaag :)

Kan je firefox ook zo instellen dat als je op een link klikt deze automatisch wordt geopend in een nieuwe tabblad inplaatst van in een nieuw window?

Dit vind ik namelijk wel makkelijk :)

Ik ken de tab browser extentie niet, ik doe het altijd met de ctrl of shift toets bij het klikkeren op een link.
Misschien ook eens proberen...

Ik heb deze extension niet geïnstalleerd, dus kan je hier verder niet mee helpen.

K... Bedankt voor de reacties iedereen in iedere geval.
En nu maar eens kijken of ik na een tijdje ook niet meer terug wil op IE :)

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan